Ga naar inhoud

Geheugenlatje de boosdoener.


Sophie 1

Aanbevolen berichten

Nog even terug naar mijn XP Amilo Siemens EL serie 6800 een ouder model dus die ik niet meer aan de praat kon krijgen, wel voor korte tijd maar dan kwamen er allerlei problemen. Nu heb ik begrepen dat toen ik mijn schoonzoon vertelde dat ik een latje erbij had geplaatst dat ik dat met een ontlaad lichaam had moeten doen, dus je vastpakken aan de verwarming of rubberen handschoenen aandoen. Dat hebben wij niet gedaan dus terug redenerend kan dat latje wel eens kapot zijn gegaan door oneigenlijk gebruik en nu is het advies om hem te verwijderen.

Kunt u zich een beetje vinden in dit verhaal en kan ik hem dan gewoon openschroeven?

Of zegt u dat dit onmogelijk de bug kan veroorzaken.

Want als dat zo is dat is het misschien een idee om via marktplaats een tweedehands harde schijf te kopen.

Tot zover mijn informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij laptops zit het geheugen meestal aan de onderkant verborgen onder een deksel.

Het deksel van het geheugencompartiment kun je makkelijk verwijderen door de schroefjes los te draaien en voorzichtig het klepje te verwijderen.

Zoals je zelf al aangeeft is het altijd aan te raden om te zorgen dat je statisch ontladen bent, dit kun je bv. door de verwarming of een metalen waterleiding vast te nemen.

Als je het geheugen deksel verwijdert hebt zie je het geheugen zitten.

Klik op de afbeelding om deze te vergroten.

post-24526-1417704393,4821_thumb.jpg

Het geheugen zit geborgd met 2 metalen pennetjes die ik hier met de pijltjes aangeeft.

Druk de beide pennetjes met je vingernagels naar de zijkant weg van het geheugen en het geheugen zal iets omhoog bewegen waarna je het kunt verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel hartelijk bedankt voor de uitleg. Ik zal even melden dat ik een week ga zeilen op de Waddenzee, dus pas volgende week terugkom en dat dan ga doen dan weten jullie dat. Het is niet leuk als je ineens niets meer hoort.

Hartelijke groeten en een fijne week gewenst.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.