Ga naar inhoud

Alle .exe files stoppen met werken na +/- half uurtje


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Update:

Slecht nieuws,

Ik ben op de pc beginnen werken rond 10 uur en om 10:47 was het weer van dat.

Alle programma's liepen vast (alee er stond er maar 1 open eigenlijk en dat was chrome)

Control-alt-delete ging niet meer... alee je ken het probleem nu ondertussen wel.

Spijtig genoeg werkten bovengenoemde stappen dus blijkbaar niet. (al ben ik wel blij dat ze gebeurt zijn aangezien ze wel wat rommel van de pc verwijderd hebben denk ik)

Nieuwe oplossing of nog andere ideeën?

Want het is echt wel zeer lastig...

(partitie formateren en windows 7 opnieuw helemaal installeren is echt de allerlaatste noodoplossing! )

Vincent

Vraagje:

Bij de actieve processen op mijn pc zag ik net staan spoolsv.exe

Iets dat ik nog nooit eerder gezien had... Sommige websites zeggen dat het een virus is... Anderen zeggen van niet zolang het zich in system32 bevind (waar het zich nu ook bevind) Iemand enig idee wat dit is?

aangepast door tomcent
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

The spooler service is responsible for managing spooled print/fax jobs. Spooling allows you to print in the background without your computer being tied up. space.gif

Note: The spoolsv.exe file is located in the folder C:\Windows\System32. In other cases, spoolsv.exe is a virus, spyware, trojan or worm!

spoolsv.exe zort ervoor dat faxen en printer op de achterground gebeurt zonder de pc te vertragen.

Als het bestand spoolsv.exe in de map C:\Windows\System32 staat, is het goed. Bij elke andere lokatie van het bestand gaat het om een virus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

spoolsv.exe zort ervoor dat faxen en printer op de achterground gebeurt zonder de pc te vertragen.

Als het bestand spoolsv.exe in de map C:\Windows\System32 staat, is het goed. Bij elke andere lokatie van het bestand gaat het om een virus.

Ja dat had ik ook gelezen maar sommige websites beweerden toch dat het een virus was... (fools)

Maar iemand nog een ander idee hoe ik mijn probleem misschien opgelost krijg.

Want dit is echt onwerkbaar... telkens je goed op gang bent loopt alles weer vast (na 45 minuten ongeveer)

Alvast bedankt. Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer onderstaande eens, zo kunnen we beginnen uitsluiten.

Ook zal er eens gekeken moeten worden of er hardware problemen zijn.

Heb je buiten het vastlopen na enige tijd geen enkel ander probleem.

Zoals warm worden PC, problemen met beeld, PC die langzamer is als vroeger?

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@ clarkie:

Als je de vorige pagina even had gelezen had je gezien dat ik deze stappen al gedaan had nadat ik ze gezien had in een ander topic. Schoonmaken met ccleaner doe ik wekelijks. Dat register ding was nu de eerste keer. Hij gaf bijna 300 (270 ofzo) problemen die nu opgelost zijn... Er zijn enkel een 20-tal meldingen van "unused file type/extension (ofzoiets)" die steeds blijven terugkomen..??.. (als je wilt maak ik daar ff een screen van) ;-) Het probleem bleef echter bestaan hierna...

Verder:

loopt mijn laptop naar mijn mening altijd redelijk traag :D . En het is zomer,... dan is de warme lucht die hij blaast altijd zo warm dat je je handen er bijna aan verbrand (misschien overdreven maar je begrijpt me wel) En hij staat vanachter altijd op verhoogpootjes waardoor hij normaal gezien toch genoeg lucht zou moeten kunnen aanzuigen. Eigenlijk niets "abnormaals" dus.

Even ter info.

Het betreft een acer aspire 5102AWLMi (5 of 6 jaar oud, werkt nog altijd perfect (tot nu dan) naar mijn mening, enkel batterij heeft het half jaar geleden begeven)

- AMD Turion 64 Mobile Technology MK-38 (2,2 GHz, 512KB L2 cache)

- Ati Radeon Xpress 1100 (al bestaat die driver niet meer en zijn die allemaal automatisch overgeschakeld naar een nieuwe driver)

- 2,5 Gb ram (Was 1 Gb standaard heb zelf 1 kaartje van een halve gig vervangen naar 1tje van 2 Gb ongeveer 2 jaar geleden)

- verder info vind je normaal wel op internet.

@ Kweezie Wabbit:

Ja ok, maar bij mij staat het bij system32 dus is het gewoon normaal ;-)

EDIT:

Het is trouwens enkel op de Windows 7 partitie dat hij dit doet. (Heb dat jaar à 2 jaar geleden aangeschaft omdat mijn pc aangaf dat hij het zonder probleem zou kunnen draaien, wat hij nu ook al bijna 2 jaar doet dus)

Als ik met vista opstart werkt hij volkomen normaal.

aangepast door tomcent
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Owke:

Draaiend op Windows Vista: http://speccy.piriform.com/results/1eU2ZCi4J3PYnk21avVGrdJ

Draaiend op Windows 7 : Geeft overal: "Cannot initialise SPC dll" (lees hieronder)

EDIT:

Na een hele tijd kon ik toch een (beperkte) snapshot maken van windows 7 deel:

http://speccy.piriform.com/results/wQ7FPIxBN175Jg5qEc5Z2hK

aangepast door tomcent
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk van wel, hij heeft kleine 2 jaar gewerkt zonder problemen dus...

Ik kan mij niet herinneren dat ik speciaal nog drivers heb moeten installeren maar ik weet dat mijn ingebouwde webcam enzo allemaal normaal werkten dus... En dat de driver van het geluid (realtek) er ook opstond na die installatie dus... Ik denk dat hij dat toen allemaal automatisch gedaan heeft ofzo...

Bij apparaatbeheer (device manager? ) staat... (laat ik je zo weten want het is weer van dat ;) )

Staat niets van vraagtekens of rode cirkels.

Ps: nu dat je er daarnet over begon moet ik je toch gelijk geven dat hij trager is momenteel.

Het duurt nu over het algemeen langer om een programma op te starten (halve minuut tot minuut soms en dat is niet echt normaal)

En hij heeft precies iets regelmatiger het probleem dat hij zo even 2 seconden vasthangt en dan weer verder springt.

Vervolg:

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar toen hij het nu had kon ik nog wel dit bericht verzenden... Maar toen ik chrome afsloot kon ik hem dus niet meer openen... Windows Mediaplayer die aan het spelen was bleef spelen tot het einde van de song en toen hij een nieuwe song wou beginnen liep deze ook vast en kon ik deze niet meer openen na gesloten te zijn. Vraag me af of het iets te maken kan hebben met dat hij de locaties van alle dingen niet meer vind... Dat hij dus niet meer weet waar de lopende programma's en bestanden etc staan... Of kan dat er niks mee te maken hebben?

aangepast door tomcent
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.