Ga naar inhoud

fotos in hotmail


Gast

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik met hotmail één of meerdere foto's in het tekstbericht versturen? Dus niet als bijlage, want dan komt die als verkleind beeld bovenaan de mail te staan om dan te downloaden.

Ik ontvang van anderen zonder probleem berichten waar de foto's in de tekst zitten, maar kan zelf zo geen mail aanmaken...

dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

open de foto op je scherm...

Ga dan naar je knipprogramma...

Selecteer de gewenste foto met het knipprogramma, als ie helemaal in het vierkant staat, klik je rechts en kies je kopiëren...

Ga nu naar je tekstveld in hotmail, klik opnieuw rechts en kies plakken...

Foto staat nu in tekstveld, zie afbeelding in bijlage.

post-20447-1417704399,9131_thumb.jpg

Succes !...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK wat betreft knipselprograzmma, MAAR, als ik naar hotmail ga en daar de 'knipsel' wil plakken gebeurt er niets.

(Als ik in een tekstverwerkingsprogramma zoals OpenOffice zit dan 'plakt' hij dit wél in de tekst).

Ik werk met firefox, heeft dat er iets mee te maken misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt het zoals beschreven in bericht 2...ik was dus ook via Firefox ingelogd op Hotmail.

Nadat je je knipsel hebt gemaakt, klikte je toen op 'kopiëren' ?...

Als je dan naar je tekstveld in hotmail gaat, moet je eerst links met je cursor in het tekstveld klikken, zodat je hem ziet knipperen...nadien klik je rechts en kies je voor 'plakken'...

Mogelijk sloeg je een stapje over?...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het precies zoals je geschreven hebt, maar er gebeurt niets. Ook niet als ik via de knoppen werk in plaats van rechtermuisklik.

Ik kan wel bijvoorbeeld uit een tektverwerkingprogramma een tekst gewoon selecteren, kopiëren, en dan plakken in de mail. Dat lukt. Maar NIET met het knipprogramma. Het knipprogramma werkt wel, want ik kan het knipsel wel plakken bijvoorbeeld in een OOffice Writer.

Soms zie ik in hotmail wel dat als ik op 'plakken' klikte en er niets gebeurt, maar dan de mail zet in HTML modus, dat er dan wel een verwijzing is naar wat ik geplakt had. Maar dit doorsturen geeft geen resultaat op, geen beeld, noppes. Terug op RTF zetten toont niets.

Ligt het misschien ergens aan de instellingen van hotmail?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf geen gebruiker van hotmail, maar heb je daar ook de functie "afbeelding invoegen" ter beschikking, zoals bij outlook en windows live mail?

Je slaat de afbeelding gewoon op of je knip de afbeelding eerst uit via het knipprogramma dan je afbeelding opslaan.

Naar je e-mailprogramma gaan en daar een nieuwe e-mail openen.

Klik daar op nieuwe afbeelding invoegen.

Je krijgt een verkenner venster waar je de afbeelding selecteert.

Nu verschijnt die gewoon in je mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarkie,

die optie bestaat (net zoals bij gmail, etc...) maar Jojo is op zoek naar een manier om foto's toe te voegen rechtstreeks in het tekstveld...

Bedoeling is dat de ontvanger van de mail geen bijlage moet openen, maar de foto dus meteen in het tekstveld ziet staan...

Bij mij werkt dat, via het knipprogramma (zie mijn afbeelding in eerder bericht), maar helaas bij Jojo niet...:hmmmm:

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan in outlook en windows live mail via de functie afbeelding invoegen.

Ik heb net een hotmailaccount compleet uitgespit en vind die functie niet (meer) terug...

Volgens dit artikel (klik op 'dit') heeft die functie er ooit wel ingezeten, maar is ze er door Microsoft uitgehaald omwille van beveiliging.

Bedoeling was dat de functie terug kwam, maar da's blijkbaar dus (nog niet ?...) gebeurd...

Als je per se die functie wil gebruiken is de enige mogelijkheid (aangezien de truc met het knipprogramma bij Jojo niet werkt) dat je de mails van je hotmailaccount verstuurt via Outlook of Windows Live mail (zie tip Clarkie in bericht 9)

Clarkie plaatste reeds een foto van een ingevoegde afbeelding in Outlook, hieronder zie je een screen van Windows Live Mail, klik er op om te vergroten.

post-20447-1417704400,7995_thumb.jpg

In Windows Live Mail ga je naar 'nieuw bericht', dan kies je bovenaan voor 'invoegen', dan kies je voor 'enkele foto'...je map afbeeldingen opent zich, nu selecteer je de afbeelding, deze wordt dan rechtstreeks in het tekstveld toegevoegd zoals gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.