Ga naar inhoud

Heel traag foto's laden


ward01

Aanbevolen berichten

Ik beschik over een vaste PC en een laptop die ik draadloos gebruik. Als ik een website bezoek waar veel afbeeldingen op een pagina staan, dan gebeurt dit vlot op mijn vaste PC maar héél traag op mijn laptop. Daar verschijnt dan onderaan in beeld bij de IE-balk: "nog 280 afbeeldingen laden" en dat telt zo af tot 0 en 1 minuut later is die pagina pas helemaal geladen.

Het vreemde is dat mijn vaste PC dit totaal niet heeft, terwijl ik ze op dezelfde internetverbinding gebruik. Is hier een oplossing voor aub? Want is toch wel erg vervelend, steeds dat lange wachten :hmpf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat de vaste pc met kabel is en de laptop draadloos. Klopt dit?

Een bekabelde verbinding is altijd sneller dan een draadloze. Dan spreek ik over het gedeelte van de modem/router naar de pc's.

Gebruik je op beide pc's dezelfde browser? Welke?

Welke modem/router gebruik je? Graag het merk, model en modelnummer van dit toestel.

Heeft de laptop een draadloze G of een N kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

G of N staat voor de snelheid van de draadloze verbinding.

Voer onderstaande uit op de laptop.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dan kunnen we zien welke soort kaart de laptop heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een G kaart.

Heb je die traagheid ook met sites die weinig of geen afbeeldingen bevatten?

Een site met veel afbeeldingen, 280 zoals je aangeeft in je eerste bericht, laadt altijd trager dan een site met enkel tekst.

Internet explorer is ook niet bepaald de snelste browser.

Je kan een snellere browser proberen zoals Firefox. Je hebt de keuze tussen firefox 3.6 of firefox 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een G kaart.

Heb je die traagheid ook met sites die weinig of geen afbeeldingen bevatten?

Een site met veel afbeeldingen, 280 zoals je aangeeft in je eerste bericht, laadt altijd trager dan een site met enkel tekst.

Internet explorer is ook niet bepaald de snelste browser.

Je kan een snellere browser proberen zoals Firefox. Je hebt de keuze tussen firefox 3.6 of firefox 4

Ik lijk er toch alleen last van te hebben als er veel afbeeldingen aan te pas komen. Bv op de website www.sport.be.msn.com

Wat stel je voor? Kan ik nog iets anders proberen of gewoon eens andere browser?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zowiezo geen kwaad een tweede browser op je systeem te hebben, integendeel.

Vanaf het moment dat je een tweede browser hebt, kan je vergelijken welke browser op jouw systeem het beste presteert.

Meer info in dit topic (klik op 'dit').

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeeldingen laden idd opmerkelijk sneller bij Firefox dan bij IE. Ik had dat ook getest met je programma en IE had een score van slechts 480 ofzo en Firefox van 2500 ofzo iets.

Enige nadeel is dat Firefox op sommige websites die ik beheer dan weer "raar" doet in de admin, je kan niet makkelijk editten en sommige kaders en toepassingen worden anders weergegeven. Dat is jammer, want anders had ik IE er helemaal vanaf gesmeten, maar nu moet ik het voor die zaken toch nog behouden.

Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.