Ga naar inhoud

Comodo .


Aanbevolen berichten

Als je content bent over AVG dan zou ik het houden.

Comodo is ook een heel goede maar waarom zou je weer veranderen

Maar als je ook Zone Alarm met antivirus hebt dan is het helemaal niet verstandig om 2 antivirussen op uw computer te installeren.

Stel voor dat je een virus hebt, wie moet het dan verwijderen?

AVG of Zone Alarm?

Gevolgd: virus wordt niet verwijdert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Comodo is 'groot' geworden door de steengoede gratis firewall. De antivirus van Comodo staat nog in de kinderschoenen. Alhoewel daarover, dus over de antivirus van Comodo, meningsverschillen bestaan. Wat wel zeker is, is dat Comodo Firewall één van de beste gratis firewalls is op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen maar bevestigen wat Kurtt hier boven schrijft.

Comodo is bekend van zijn uitstekende firewall, zelfs de gratis firewall behoort tot de top en presteert beter dan veel betalende oplossingen.

Maar de antivirus van Comodo zou ik op het moment nog niet aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Zone alarm alleen als firewall -- en AVG als antivirus .

Maar na jullie berichtjes gelezen te hebben zou ik Comodo firewall wel eens willen uittesten , en AVG antivirus behouden .

Wat denk je -- goed idee or ??

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rob,

Ikzelf ben (ook) een experiment beest (bestaat dat woord wel lol). Wat heb ik eruit geleerd? Dat als je pc goed draait, je dit best zo houdt en geen grote veranderingen aanbrengt.

Zone Alarm wordt gezien als een goede firewall net als Comodo. Comodo is een iets completere firewall, met als gevolg dat Comodo iets meer van je systeem vraagt. Heb je een vlugge computer, installeer dan als test Comodo, anders is Zone alarm meer dan voldoende. Deze krijgt ook goede reviews.

Wat betreft anti-virus programma's. De beste gratis anti virus bepalen is bijna onmogelijk. Dit schommelt steeds. Wil je de tests lezen kan je hier terecht. Ikzelf heb Avast (free) en Microsoft Security Essentials afzonderlijk geprobeerd en moet zeggen dat ze ongeveer dezelfde aantal geheugengbronnen gebruiken. Nu heb ik Avast geinstalleerd en die doet het goed. Met AVG heb ik geen ervaring.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel mocht je overgaan tot de installatie van een andere firewall dat dit toch een aantal problemen met zich mee kan brengen.

Geblokkeerde programma's die je dan wel of niet moet toestaan en op een reeds bestaande installatie waar veel software reeds op geïnstalleerd is kun je wel eens door het bos de bomen niet meer zien.

Je krijgt dan de gekste proces namen en onderdelen van programma's waar je misschien niet direct weet of ze te vertrouwen zijn of niet.

Meestal raad ik aan om bij een nieuwe installatie een aparte firewall te installeren als dit gewenst is en kun je gaande weg als je software installeert je firewall instellen. Zo blijft het wat overzichtelijker.

Als je pc het nu goed doet zou ik het zo laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt Kurt en Dasle --sorry Ik was een weekje weg van mijn Pc :-(

Bij nader inzien ga ik alles laten zoals het is nu ! Pc werkt perfect en ik laat het dan maar zo !

Ik ga het hier bij laten en de discusssie sluiten !

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.