Ga naar inhoud

UnHackMe tegen Spyware Aan- of af te raden ??????


Aanbevolen berichten

Goede morgen daveEHV en kape,

Ik heb jullie gesprek mee gevolgd, omdat mijn Medion Akoya vorige week gecrashed is door een rootkit.

Ik had jullie graag ook mijn verhaal verteld, en jullie feed-back gehad.

Dan weet ik of ik goed bezig ben, ofdat ik het extra moeilijk en omslachtig maak.

Ik haalde vorige week UnHackMe van het net. Deze anti-spyware, zou niet alleen je computer scannen, maar ook het moederbord, waar de rootkit zich nestelt. UnhackMe zou ook de rootkit verwijderen.

Om een lang verhaal kort te maken, 'UnhackMe' vindt 5 problemen, waaronder 1 rootkit. Na het manueel verwijderen van de rootkit en de virussen, zeg de Medion mij, dat ik de computer moet herstarten, indien ik wil dat alles 100% verwijderd is.

Ik herstart mijn computer, en krijg het bericht, dat Windows7 niet opgestart kan worden, en of ik systeemherstel wil uitvoeren.

Ik klik op OK. Na een tiental min. krijg ik de melding, dat de computer geen systeemherstel kan uitvoeren, omdat de fouten niet kunnen hersteld worden. Daar zat ik dan.....

Ik wilde de data op mijn computer niet verliezen, door de fabrieksinstellingen terug te zetten. Ik heb wel een back-up, maar niet recent genoeg.

Ik ben er in geslaagt om via het Operator commandovenster met het commando 'XCOPY' de inhoud van mijn C-schijf naar mijn externe HD te copiëren.

Ik ga nu hetzelfde doen voor de D-schijf.

Daarna ga ik de fabrieksinstellingen terug zetten.

Is dit een juiste manier om dit probleem op te lossen, daar mijn computer Windows7 niet meer opstart, of werk ik veel te omslachtig ??

Reeds hartelijk dank, om samen met mij naar de beste oplossing te zoeken.

Equin:hmmmm:x

Link naar reactie
Delen op andere sites

De juiste werkwijze is eigenlijk eerst vragen of het kwaad kan en dan pas installeren en uitvoeren :-)

Vooral met verwijderprogramma's voor spyware en malware en met registerboosters moet heel goed opletten want er is meer kaf dan koren.

De meeste van deze programma's doen helemaal niet wat ze beloven en in een aantal gevallen zijn net deze programma's de oorzaak van problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de wijze raad !

Inderdaad, het moet een natuurlijke reflex worden, om te checken, zelfs dubbel te checken voordat ik, om het even wat, mijn computer binnen laat. Ik ben met deze UnHackMe behoorlijk op mijn gezicht gegaan, em mijn computer in de eerste plaats !!

Toch eindig ik met een positieve noot.....

Deze ervaring is behoorlijk pijnlijk, vanaf nu zal ik veel doordachter downloaden en installeren !!

Leren met vallen en opstaan !

Equinox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er in geslaagt om via het Operator commandovenster met het commando 'XCOPY' de inhoud van mijn C-schijf naar mijn externe HD te copiëren.

Ik ga nu hetzelfde doen voor de D-schijf.

Daarna ga ik de fabrieksinstellingen terug zetten.

Is dit een juiste manier om dit probleem op te lossen, daar mijn computer Windows7 niet meer opstart, of werk ik veel te omslachtig ??

Dit is inderdaad een mogelijke manier van werken en dan heb je geen extra hulpmiddelen nodig zoals de live cd die Asus aangeeft.

Alhoewel een Ubuntu live cd best nuttig kan zijn in geval van problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.