Ga naar inhoud

Geen signaal meer op beeldscherm


Aanbevolen berichten

Heb dus mijn videokaart vervangen omdat deze stuk was. Het was dus niet enkel vuil dat het probleem veroorzaakte. Ik heb dus de nieuwe videokaart geïnstalleerd (Asus EN210) en de nodige drivers geïnstalleerd (zelfs de laatste versie gedownload via nvidia). Maar nu heb ik een volgend probleem. De computer kan vandaag normaal opstarten, morgen ook maar als ik hem dan bv. de volgende dag opstart, dan krijg ik terug geen beeld op mijn scherm. Wanneer ik dan mijn videokaart er eens uithaal en opnieuw inplug, dan heb ik terug wel beeld. Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is.

Sorry dat ik jullie terug moet lastig vallen (heb ook nog een ander topic lopen), maar misschien kunnen de kenners mij hier een uitleg geven voor dit eigenaardig probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Uw probleem van vroeger was een dubbel probleem.

Enerzijds is er een fabriekfoutje waardoor de videokaart na een tijdje vuil wordt en dan ontstaat er statisch stroom.

Je dient dan verschillende keren te herstarten om te ontladen.

Maar anderzijds is er ook een voeding probleem want hij geeft niet de juiste spanning meer.

Een oplossing voor u is zoals je reeds melde een nieuwe videokaart maar je dient ook de voeding te vernieuwen.

Ik zou dan meteen voor hoger wattage kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Blijkbaar heb ik te vroeg victorie gekraaid! Het heeft een ganse tijd goed gegaan maar momenteel heb ik dus weer hetzelfde probleem. De pc start wel op maar ik krijg geen beeld. Videokaart kant het niet zijn want er zit een nieuwe in. Ook de drivers zijn up to date.

Het rare aan de ganse zaak is, dat wanneer ik de kaart eruit haal en opnieuw inplug en dan opstart, ik wel beeld krijg. Zou het toch de voeding kunnen zijn? En wat kost mij dat ganse boeltje want ik heb geen zin meer om er nog veel kosten aan te besteden.

aangepast door rsca1973
Link naar reactie
Delen op andere sites

De voor de hand liggende oplossing lijkt een slecht contact aan de videokaart. Je kan eens proberen om het slot en de connector van de kaart eens te reinigen. Zorg wel dat je statisch ontladen bent vooraleer je dit doet.

Zorg ook dat de kaart goed vast zit in het het slot, en het schroefje er goed inzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.