Ga naar inhoud

Windows install reageert niet meer | Fout code 646


WaWa

Aanbevolen berichten

Beste forumvrienden,

Vannacht zijn 16 Windows updates binnengekomen na een lange tijd van stilte. Het heeft zeer lang geduurd en de CPU ging twee maal op 100%. Na het herstarten kwam de melding dat er een onbekende fout was opgetreden (646). Daarna kreeg ik de kans om het automatisch op te lossen, waarna Windows zei dat het opgelost was.

Daarna heb ik opnieuw updates geïnstalleerd. Niettemin kwam toch opnieuw de melding, dat 2 updates mislukt waren. Ik heb geprobeerd – volgens de Windows instructies – handmatig te herstellen met »regedit«. Ook dat hielp niet.

Ik heb een image teruggeplaatst van een tijd geleden, maar het euvel deed zich nog altijd voor.

Kan iemand mij helpen, want nu zal het blijven zeggen dat 2 belangrijke updates ontbreken?

Dank op voorhand.,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat heel waarschijnlijk om een office update fout.

Probeer met deze fix op te lossen.

ofwel zelf handmatig oplossen:

  1. Klik op Start en typ vervolgens regedit in het vak Zoekopdracht starten.
  2. Klik in de lijst met Programma's met de rechtermuisknop op Regedit.exe en klik vervolgens op Als administrator uitvoeren. Als u naar een beheerderswachtwoord of om een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Doorgaan.
  3. Zoek de volgende registersubsleutel en klik op deze sleutel:
    HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
  4. Zoek AppData in het detailvenster van de Register-editor. De waarde van deze sleutel moet %USERPROFILE%\AppData\Roaming zijn.
  5. Als de waarde niet is ingesteld op %USERPROFILE%\AppData\Roaming, klikt u met de rechtermuisknop op AppData in het detailvenster en klikt u vervolgens op Wijzigen.
  6. Geef %USERPROFILE%\AppData\Roaming op in het vak Waardegegevens en klik vervolgens op OK.
  7. Sluit de Register-editor.
  8. Probeer de update opnieuw te installeren. Als het probleem zich blijft voordoen, herhaalt u deze stappen, maar gebruikt u de volgende registersubsleutels in plaats van de subsleutel die is opgegeven in stap 3: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Als het niet helpt dan naar configuratiescherm / windows update en kijk daar welke 2 update niet gelukt is zoals KB502463

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je supersnelle reactie, Stegisoft. Het gaat inderdaad om 2 Office updates.

Dit had ik al gedaan, volgens de Windows suggestie. Echter stond bij de laatste HKEY_LOCAL_MACINE, etc, geen AppData, maar »Common AppData«. Daar heb ik dan »%USERPROFILE\AppData\Roaming« gezet.

Niets gebaat. Nu ook de Fix-it gedaan die je me gegeven hebt. Als ik Windows Update doe, blijft het hardnekkeg zeggen dat er twee ontbreken. Ik slaag er niet in ze te installeren.

Wat nu?

m.v.g.,

WW

aangepast door WaWa
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Bedankt voor het blijvend opvolgen. De copmputer heb ik herstart. Alles blijft hetzelfde.

Ik heb wel volgende sporen in het onderhoudscentrum gezien:

Microsoft Single Image 1x toepassing niet geupdatet en 1x Toepassing niet herconfigureerd.

Nu de twee schuldigen: KB2523021 Beveiligings updat voor excel

KB2523113 Update voor office.

Als ik ze uitschakel, dan heb ik ze ook niet? En krijg ik in de toekomst nooit geen Office updates meer? Wat heeft Microsoft Single image hiermee te maken? Wat is dat? Misschien moet dat weg?

Hoe doe je dat: Uitschakelen?

m.v.g.,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus, Stegisoft,

Altijd automatisch!

Kan je me vertellen hoe ik ze dan kan weigeren? Maar, dan héb ik ze ook niet? Wat voor de toekokmst met Office updates.

En wat doet die »Microsoft single image« daar plots?

Dank bij voorbaat.

WW

PS: Er stond bij de laatste HKEY_LOCAL_MACHINE, etc, geen AppData, maar »Common AppData«. Daar heb ik dan »%USERPROFILE\AppData\Roaming« gezet. Is dat O.K.?

aangepast door WaWa
toevoegingen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Windows Update via configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update...klik in de linker kolom op naar updates zoeken...

Wanneer er updates zijn gevonden klik je op updates installeren (in hetzelfde scherm!)...laat je pc de updates op deze manier installeren...mogelijk wordt er gevraagd om opnieuw op te starten : als je die vraag krijgt --> start dan opnieuw op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus,

Gedaan wat je vroeg. - Spijtig genoeg blijft het probleem hardnekkig.

Dan toch uitschakelen? Maar hoe? (Wat met »Windows single image«? Wissen of her-installeren? Als dat er iets mee te maken zou hebben). Als ik Secunia laat checken, krijg ik de informatie dat Microsoft Excel niet veilig is. (Dat is te vertaan zolang de patch niet is geïnstalleerd).

Windows meldt nochtans dat de installer hersteld is en toch krijg ik ze niet binnen.

Is hier echt niets aan te doen om die patch geforceerd binnen te krijgen?

Dank bij voorbaat.

MVG | WW

aangepast door WaWa
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / windows update

Klik rechts op instelling wijzigen.

Verandert automatisch in downloaden en vragen om te installeren en klik op OK

Klik op belangrijke update en dan ziet je een lijst van update

Je kan de 2 office opdate uitvinken en dan vraagt windows of je dat echt wilt en klik OK

Je ziet dan ook de KB nummer en kan je dat doorgeven.

post-6829-1417704440,759_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.