Ga naar inhoud

Windows Live Mail 0x800CCC90 failure


Luke811

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met het ontvangen en verzenden van emails. De ene knop bij windows live wil niet werken, het zijn mijn gebruiksnaam en wachtwoord vragen maar 0x800CCC90 fout zal verschijnen.

Dit probleem is eerder nieuw op mijn computer sinds gisteren, extra info:

serverfout :0x800CCC90

reactie van server: -ERR invalid username/password

server: "in.telenet.be"

windows live mail fout id: 0x800CCC92

Poort: POP3

...

Dit kan alleen niet,want ik heb online op telenet mijn pass en username nagekeken. Ik gebruik wel geen windows mail account, maar pandora.

Ik heb al veel websites geraadpleegd naar een oplossing en hier volgen enkele oplossing die ik niet snap of niet werken:

  1. Meerdere accounts of alliasen (Ik heb er maar één dus kan het niet zijn)
  2. antivirus uitgeschakeld voor even, maar hielp niet (ik gebruik norton 360 premier edition)
  3. heb iets geprobeerd met cmd "telnet 110" maar werkte niet voor windows 7
  4. Ik heb bij account enkele keren server en wachtwoored gecheckt. Ook overbodig vakjes het vinkje weggehaald.

Heeft iemand de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar mijn telenet en log in met uw mailadres en wachtwoord.

Als je binnen bent is uw wachtwoord goed.

Je ziet nu in bij de gele vierkantje mijn internet uw account nummer zoals t770819 of m256145

Dus de eerste letter is geen hoofdletter.

Nu weet je uw account nummer

Ga naar uw mail en ga dan naar de account gedeelte en wijzigd de gebruikersnaam in account nummer en de wachtwoord die je kent en vink onthouden aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit werkt precies niet , ik heb de code gevonden. één letter 6 cijfers

Bij windows live mail vervolgens: Accounts -> eigenschappen -> Servers -> e-mailgebruikersnaam verandert in de code. Maar maakt geen verschil, hij blijft vragen naar mijn wachtwoord en gebruiksnaam tot ik op annuleren duw en krijg ik weer de fout melding.

EDIT: toch bedankt, zeer innotiatief antwoord

aangepast door Luke811
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja deze kloppen.. ze klopten daarvoor al en ik heb nieuwe geprobeerd zoals in.telenet.be en uit.telenet.be, maar deze maken geen verschil. Dus hou ik het maar bij pop.pandora.be en smtp.pandora.be. Foutmelding geeft ook aan dat er niets mis is met de servers maar iets met de account.. althans er totaal niets mis is met de account.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pop.pandora.be en smtp.pandora.be is verleden tijd net zoals naam@pandora.be verleden tijd is.

Nu is dat naam@telenet.be

in.telenet.be of pop.telenet.be

out.telenet.be of smtp.telenet.be of uit.telenet.be

poorten: 110 en 25

voor de server voor uitgaande e-mail (smtp) is verificatie vereist = nee

Kijk een de firewall eens na of het de mail niet blokkeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow bedankt stegisoft, ik had al geruchten gehoord dat pandora na een tijdje niet meer zou werken ofzo. Maar deze instelling werkten nu ongeveer al een half jaar, raar maar waar moet alles ineens in telenet veranderd worden. Bedankt stegisoft nu kan ik rustig mijn 192 mails lezen.

Aan alle anderen ook bedankt om achter het probleem te zoeken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.