Ga naar inhoud

1 externe harde schijf word op 1 pc niet herkend ! (Vroeger echter wel !?)


popol57

Aanbevolen berichten

heb ik volledig gedaan, en zelfs verzonden - resultaat is datgene wat ik al in voorgaand bericht heb medegedeeld en eindresultaat is dat gene dat hier volgt ;

---------- Post toegevoegd om 23:16 ---------- Vorige post was om 23:14 ----------

Zullen voor vandaag maar afhaken, Dasle, misschien morgen verder doen - als je nog zin en de moed hebt natuurlijk - anders....

Doch in elk geval 100.000 x dank voor alle moeite, en , "who knows" tot morgen,

fijne nacht nog,

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gegroet iedereen die aan dit topic al heeft meegewerkt.

Ik heb dit soort problemen al meer tegengekomen met schijven van WD, en eigenlijk nog nooit tot een éénduidige oplossing gekomen.

De basis van het verschijnsel is dat op een harde schijf door de fabrikant een "signature" wordt gezet. Deze wordt door de andere hardware en software gebruiktom de disk te herkennen. In sommige gevallen blijkt er iets mis te gaan hiermee en wordt de schijf onder sommige omstandigheden niet meer herkend. Dat lijkt hier ook te gebeuren.

Er bestaat een WD utility waarmee je terug een "signature" op de disk kunt zetten (je kan er ook disk checks enz mee doen). Ik heb dit al een paar keer gedaan met wisselend resultaat, de ene keer lukt het de andere keer niet.

@popol : Als ik het goed begrijp heb je een PC waarop je de disk wel kunt zien, is dat nog steeds het geval ?

Indien je zou wensen op te proberen de disk te recupereren heb je allereerst een back-up nodig. In een van je eerste posts schrijf je dat je dit vroeger al eens gedaan hebt, kan het nu ook nog ? De recuperatie poging kan namelijk destructief zijn:thumpdown:

Dus het lijkt me momenteel eerste prioriteit je gegevens veilig te stellen. Zelfs al zou je besluiten om de disk gewoon af te schrijven lijkt met dit toch wel een goed idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Promind, ten eerste hartelijk dank voor je reactie... Dus, laat me het een beetje samenvatten - ja, ik heb een laptop waarop de HD volledig herkenbaar is, dus dat is geen probleem. Vervolgens spreek je over een back-up - ik veronderstel dat je wilt bedoelen - een back-up maken van betreffende HD, om later terug op te zetten, maar, en dat is het nu juist - ik heb een tweede HD van 2 TB, waar alle gegevens van de andere HD ook opstaan, dus een back-up is niet noodzakelijk, veronderstel ik. Nu vraag ik me af, of het wel allemaal de moeite loont, wat betrefd de betrokken HD - als er iemand me dan wilt zeggen, dat deze HD aan vervanging toe is, dan is dat dan ook zo maar - ik gebruik ze dan nog enkel op de laptop of eventueel op datgene waar er wel herkenning is :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik heb een laptop waarop de HD volledig herkenbaar is, dus dat is geen probleem. Vervolgens spreek je over een back-up - ik veronderstel dat je wilt bedoelen - een back-up maken van betreffende HD, om later terug op te zetten, maar, en dat is het nu juist - ik heb een tweede HD van 2 TB, waar alle gegevens van de andere HD ook opstaan, dus een back-up is niet noodzakelijk, veronderstel ik. :hmmmm:

Als je HD nog herkenbaar is op een laptop en je hebt er een backup van dan is die WD utility het overwegen waard.

Of een formattering?

Wat denken de anderen er van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je HD nog herkenbaar is op een laptop en je hebt er een backup van dan is die WD utility het overwegen waard.

Of een formattering?

Wat denken de anderen er van?

Dat zijn zeker opties die te overwegen zijn.

Maar heb toch nog een paar vragen aan popol57.

De fix-it uit bericht 38(Klik) heb je deze uitgevoerd met wat jij noemt usb ding of usb-hub?

Mocht dat zo zijn probeer dan eens zonder usb-hub en eventueel een andere usb-kabel.

Werken andere usb-apparaten wel goed via deze usb-hub of rechtstreeks in dezelfde usb-poort aan de achterkant van je pc?

Blijkbaar heb je reeds een back-up van deze schijf op een andere staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Dasle, juist nogmaals geprobeerd, en negatief ! Ja, alle andere apparaten, andere HD en sticks werken prima met de USB-hub (?)(enkele seconden later!!!)=......HOLA, HOLA, HOLA !!!!!! 't IS OPGELOST !!!!! Nog een andere USB-ingang gevonden, en..... de SCHIJF WORDT HERKEND !!!! Dus aan iedereen duizend maal dank voor alle moeite en bestede tijd, vriendelijke groetjes en tot nogmaals, als ik in de problemen zit waarschijnlijk :D

Een prettige avond aan allen,

Paul:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.