Ga naar inhoud

Processor heeft veel te warm


suomy

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Vorige week heb ik mijn nieuwe computer in elkaar gestopt maar sinds gisteren begon ik zware problemen te krijgen met mijn temperaturen. De computer begon trager te worden dus heb ik eens zitten rondkijken waaraan het kon liggen.

De cpu heeft bij idle een termperatuur van 80-90 graden (everest, speedfan en bios zeiden dit allemaal) wat uiteraard veel te veel is, er zit nog niets van OC op de computer dus alles staat nog naar de fabrieksinstellingen. Na het meermaals opnieuw plaatsen van de cpu koeler (inclusief koelpasta) bleef hetzelfde probleem zich voordoen.

Zou dit een fabrieksfout kunnen zijn aan de cpu of iemand een ander idee aan wat dit zou kunnen liggen?

Hier heb je alvast een lijst met mijn computerconfiguratie.

moederbord: asus P8P67LE

CPU: intel i7 2600k (standaard cpu koeling)

RAM: Corsair 8 GB DDR3-1333Mhz

Videokaart: asus EAH HD6960

HDD: OCZ Vertex 3 - 120 GB

Alvast bedankt

Diego

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor je snelle response.

Er zit ongeveer de hoeveelheid te vergelijken met een erwt op. Dit is het het rare de cpu draait op 80-90 graden maar de cores zelf hebben 30-35 graden. Het moederbord en dergelijke hebben stabiel 20-30 graden.

Dit is net het leuke eraan, ik heb hem in mijn eigen winkel gekocht :P dus zal verplicht zijn hem naar intel terug te zenden met dat ik zelf geen idee zou hebben wat er aan de hand zou kunnen zijn.

alvast bedankt

Diego

Link naar reactie
Delen op andere sites

De cores hebben inderdaad een respectabele temperatuur.

Kun je even onderstaande uitvoeren dit om eens te kijken wat die als temperaturen aangeeft.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit viel mij inderdaad ook op maar ik heb toen met mijn hand aan die SSD gevoeld maar deze voelt zeer fris aan dus ik denk dat dit ook een foutje zal zijn. Zou het dan het moederbord zijn die kapot kan zijn?

Heb 2 dagen voordien wel een soort virusje gehad op een of andere manier, mijn browser opende een oneindig aantal tabbladen en als ik iets probeerde aan te klikken wat het ook was (start, sluiten) kwam er altijd een help popup dus ik kon ook niets meer aanklikken.

Grts Diego

aangepast door suomy
Link naar reactie
Delen op andere sites

laten we eens kijken of er malware op je pc zit (als je de pc nog aan kan zetten)

download dit (malwarebytes anti malware) als u het gaat installeren zal er worden gevraagd of je wilt updaten doe dit dan ook. na het installeren zoekt u het bestand op (niet de snelkoppeling) klik dan met de rechter muisknop op het bestand en klik dan op ''uitvoeren als administrator'' doe dan een snelle scan (dit duurt even) dan komt er een kladblok bestand tevoorschijn. doe dan crtl+a dan crtl+c en dan plakt u dit in uw volgende reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De computer kan ik aanzetten als hij even afgelegen heeft maar eens hij aanligt blijft hij ook aan.

Hier heb je alvast het logje van het programma

Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.1.1800

Malwarebytes : Free anti-malware, anti-virus and spyware removal download

Databaseversie: 7282

Windows 6.1.7600

Internet Explorer 8.0.7600.16385

26/07/2011 15:10:19

mbam-log-2011-07-26 (15-10-19).txt

Scantype: Snelle scan

Objecten gescand: 169308

Verstreken tijd: 44 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata geïnfecteerd: 0

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit ziet er prachtig uit

---------- Post toegevoegd om 15:20 ---------- Vorige post was om 15:13 ----------

download dit (hijackthis) net als bij mbam moet u het bestand weer opzoeken en ''uitvoeren als administrator'' aanklikken

klik dan als u het programma gestart heeft op scan als de scan klaar is het logje inuw volgende reactie plakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.