Ga naar inhoud

error formateren (bij installatie)


wouterter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Spotmau (zie post 46) krijgt inderdaad vrij goede kritiek in reviews, maar...ik ga liever af op gebruikerservaringen (klik er op)...die zijn meestal realistischer... :-)

Een Ubuntu Live CD (klik er op) is gratis...niet geschoten is altijd mis... ;-)

Akkoord hoor Asus, en inderdaad via een ander OS gaan zou ook nog een optie kunnen zijn. Hoewel ik een beetje betwijfel of je een beschadigde disk zult kunnen mounten. Maar zoals je zegt, niet geschoten ;-).

Wat het hele verhaal moeilijk maakt bij recoveries is dat je altijd het risico hebt dat je de dingen nog erger maakt dan ze al zijn.

Anders zou je veel makkelijker gewoon een aantal dingen kunnen uitproberen, baat het niet dan schaadt het niet;-)

Dat is echter in dit soort gevallen niet waar.:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt...nu, ik sta altijd vrij kritisch tegenover software die beweert alles te kunnen...zeker bij een problematiek van deze aard.

Die maakt meestal meer brokken dan dat ze enig heilzaam effect of werking heeft...:hmpf:

Enerzijds heb je de mogelijkheid via freeware, zoals onder andere Recuva, wat hier helaas niet lukt...anderzijds heb je dus nog mogelijkheid om de data proberen te benaderen via een ander OS, wat ook nog onder de noemer veilige handelingen valt.

Maar zoals je aanhaalt blijft inderdaad voorzichtigheid geboden.

Indien de veilige handelingen niet lukken en de gegevens op de schijf echt belangrijk zijn, rest nog de professionele recovery.

Het valt helaas wel op hoeveel problemen er de laatste tijd zijn met externe harde schijven...moraal van het verhaal : echt belangrijke gegevens zet je best op twee verschillende harde schijven, naar mijn mening liefst op schijven van een verschillend en kwalitatief merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef het denk op met die wd schijf. alleen maar tikjes, heb nog 0 bestanden kunnen terughalen, best wel veel toch?

moet ik hem markeren?

---------- Post toegevoegd om 10:10 ---------- Vorige post was om 10:07 ----------

Het valt helaas wel op hoeveel problemen er de laatste tijd zijn met externe harde schijven...moraal van het verhaal : echt belangrijke gegevens zet je best op twee verschillende harde schijven, naar mijn mening liefst op schijven van een verschillend en kwalitatief merk.

deze WD schijf is niet extern, hij zat in me pc. dat topic weet je waarschijnlijk wel: master hard disk error

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees inderdaad dat het vrij hopeloos is. Het aanhoudend tikken is een slecht teken, gewoonlijk is de eletronica of het mechanisme van de disk zelf stuk. Het enige zou een professionele recovery zijn, die demonteren de disk in een speciale stofvrije ruimte (heel spectaculair ;-) ) en gaan dan met speciale hardware de schijf((jes) proberen te lezen.

Daar is dus een echt labo en veel apparatuur en kennis voor nodig, vandaar dat het ook zo duur is.

Asus zijn conclusie is zeer juist natuurlijk, je moet van alles dat je niet wil kwijtspelen een backup hebben, in sommige gevallen zelfs twee (meer in professioneel gebruik).

Het spijt me voor je, maar we hebben ons best gedaan, jij ook ...

Wat mij betreft mag je dit topic sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.