Ga naar inhoud

tempratuur laptop


dennis schraa

Aanbevolen berichten

heey,

ik heb hier een laptop staan, een acer aspire 7530G,

en deze word erg heet, zo heet dat die zichzelf soms uitschakeld.

ik heb hem uitgeblazen en al, maar ben zelf genoodzaakt nu om de processor op 50% te zetten.

en nog staat deze op :

IDLE

CPU : 57 graden

moederbord : 60

Videokaart : 55

Hardeschijf 38

Binnekort krijg ik nieuwe koelpasta.

Maar ik vind dit wel een beetje erg hoog.

zodra ik de laptop gewoon op 100% zet haalf die de 90 graden haast direct en

als ik bijvoorbeeld left 4 dead opstart, gaat die binnen 5 min op beveiliging van oververhitting.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Of de Fan continu 100% laten draaien?

alvast bedankt!

Groetjes,

Dennis

aangepast door dennis schraa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent goed bezig :-)

De temperaturen zijn inderdaad erg hoog.

Nieuwe koelpasta kan een verbetering geven en in afwachting kan je de cpu belasting beperken zoals je al gedaan hebt.

Op dit ogenblik hebben wij geen verdere tips en is het dus wachten op de nieuwe koelpasta.

Als nadien het probleem blijft, gaan we verder zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry even een tijdje druk geweest.

ik heb er andere koelpasta op, stofvrij gemaakt, laptop staat hogerop, (genoeg lucht dus)

De fan ratelt niet en draait goed, en nog is die in windows al :

(en op 99% zetten help niet super dendert veel, hij word gewoon egt warm)

CPU : 75 graden

Moederbord : 75 graden

Videokaart onboard : 70

Niet onboard videokaart : 67

Hardeschijf 1 : 40

Hardeschijf 2 : 46

Maar nog iets :

Ik heb soms het gevoel dat de tempraturen niet kloppen.

maar alle programma's geven wel het zelfde weer.

Maar als ik bij de hardeschijf voel van 40 graden voelt de kant van de hardeschijf heel warm aan,

Maar de CPU van 80 en videokaart ect waar dat allemaal zit voelt totaal niet warm aan,

Hij blaast wel warme lucht maar niet van aaah das heet,

Maar als ik dan bijvoorbeeld even gta iv speel, dan valt die naar even spelen wel gewoon uit (beveiliging), Maar dan voelt de laptop iniedergeval wel warm aan ook aan onder kant, terwijl er dan maar 20 graden bij op komt.

En voelt als een gigantisch verschil

Iemand ideën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen begrepen te hebben dat de laptop reeds vrijer kan ademen (verhoogde opstelling) ?...:hmmmm:

ik heb er andere koelpasta op, stofvrij gemaakt, laptop staat hogerop, (genoeg lucht dus)

Check eens of de ventilatie-openingen (onderzijde toestel) niet belemmerd/gehinderd worden door de verhoging ?...deze openingen zijn zowiezo eerder klein te noemen, dus dienen dan ook écht 100% vrijgemaakt te zijn.

Kan je ook eens beschrijven hoe je te werk bent gegaan bij het stofvrij maken ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dasle : Temps zijn zelfde met dat programma en is al opgehoogt

@ Asus : Laptop kon egt gewoon goed ademen, alles is goed schoon,

ik heb de laptop onderkant uitelkaar gehaalt (tegelijk gedaan met koelpasta ) en hele koeling er uitgehaalt,

eerst schoon gemaakt met stofzuiger aan alle uitgangen toen later nog met perslucht er door heen,

koelpasta is met goede laag aan gebracht

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.