Ga naar inhoud

nas (lacie) bereikbaar maken via internet


Brejen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee, de router en de NAS is voldoende. Ik heb zelf een Synology NAS en daar moet ik voor externe toegang een aantal services activeren. Dat kan ftp zijn, of web server, of mail, of file server (Samba).

Ik vermoed dat dat bij jou NAS hetzelfde is. Neem mss eens contact op met de fabrikant, dit zou anders wel eens een lange zoektocht kunnen worden.

Wat mss ook nog kan is dat de NAS een SSL verbinding vereist, dan wordt het protocol https://

Gebruik je voor het testen de dyndns url (mynas@dyndnsxxx.org ofzo) of het externe IP adres van je huisnetwerk ? Moest het met het IP adres wel gaan dan zit het probleem bij DYNDNS.

Het zou ook nog kunnen dat er bepaalde services moeten draaien op de PC waar je mee wil inloggen, mar ik vindt er niets van terug in de documentatie.

Nog een mogelijkheid is een traceroute doen op de dyndns naam (ook van buitenaf). Normaal zul je dan als laatste "hop" je eigen ip zien.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het inderdaad vanop een andere pc (buiten mijn eigen netwerk) geprobeerd.

is het niet voldoende als enkel mijn router en nas opstaan. de pc hoeft toch niet op te staan om verbinding te maken met de nas via de router?

Het is helemaal niet nodig om naar uw vriend te gaan.

Je dient een duidelijke onderscheid te maken tussen intern en extern.

Bij intern controle doet je zo als voorbeeld: 192.168.1.050:5000

Bij externe controle op uw eigen pc doet je zo: http://83.15.2.35:5000 of ftp://83.15.2.35:21

In dat geval zal Windows naar internet gaan dan dan weer terug via uw router naar de Lacie.

Wanneer je dan op uw eigen pc kan zien kan je nog extra controle doen bij uw vriend.

Opmerking: indien je via ftp wilt doen dan is het altijd poort 21

Nu weet ik niet of staandaard de poort 21 in de router open staat anders dient je ook poort 21 open te zetten. (Bij mijn Nas heb ik nog geen ftp ingesteld alhoewel dat mogelijk is)

Ik weet niet hoe het bij u is want je hebt Telenet.

Indien je naar Mijn Telenet moet gaan om naar de modem te gaan dient je zowel bij Mijn Telenet alsmede bij de router de poort te openen.

Meestal bekend onder fibernet modem.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.