Ga naar inhoud

Driver voor HP Deskjet 710C


crammer

Aanbevolen berichten

Hoi,

Op mijn vaste pc beneden (win xp) is een hp deskjet 710c aangesloten en deze werkt zonder problemen. nu wil ik graag vanaf mijn laptop (win 7 x64) ook met deze printer printen. als ik via config.scherm de printer wil toevoegen krijg ik de melding dat er geen driver voor is, en dat ik ofwel de netwerkbeheerder (mezelf dus) of de fabrikant van de printer moet raadplegen. Goed en wel, ik naar de site van HP. daar lees ik dat de printer moet aangesloten worden op usb... maar die heeft helemaal geen usb uitgang? en ik wil de printer natuurlijk op de pc beneden aangesloten houden.

Ik heb vervolgens uren zitten zoeken naar een driver maar echt niets gevonden dat werkt. Het zou moeten lukken normaal want op mijn vorige laptop (win 7 x32) lukte dit wel. dit was een HP (en nu heb ik een Acer). zou dat er mee te maken hebben, en vooral: hoe kan ik dit oplossen?

groeten

stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die pagina al bekeken, jammergenoeg. Ten eerste is die printer niet op usb aan te sluiten (of ik moet speciaal een kabeltje kopen denk ik) en ten tweede is het de bedoeling dat ik via het netwerk print, en niet de printer op men laptop aansluit.

bedankt voor je reactie, maar ik ben nog nietgeholpen vrees ik :s

iemand een andere oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, de vaste pc staat beneden en daarop is de printer aangesloten. bij de eigenschappen staat hij gedeeld.

(mijn pa bvb kan perfect printen vanop zijn laptop, maar die draait win xp)

via draadloos internet kan ik de printer vinden als ik op 'printers toevoegen' klik in configuratiescherm.

meer kan ik er niet over vertellen want over netwerken weet ik eigenlijk niet veel. het is gewoon een thuisnetwerk denk ik.

helpt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste,

Ik heb lange tijd zitten zoeken voor een oplossing. Uiteindelijk heb ik er toch 1 gevonden!

Sluit de printer aan op de computer, via de printerpoort (parallelle poort).

ten eerste: go to the printers folder, Add Printer, Local Printer, LPT1: and then select Windows Update. It will take several minutes to update, but once the update is finished select HP (not Hewlett-Packard) and the Deskjet 710c will be in the left list. Then klick on next.

ten tweede: download http://h30434.www3.hp.com/psg/attachments/psg/Software/9371/1/DJ_Patch.zip, unzip heel de folder.

Plak in uw windows verkennen deze code: "%windir%\system32\spool\drivers\x64\3".

Nu kom je in de folder waar een slechte driver staat.

Kopier de 3 DLL bestanden die in de unzipte map zitten en plak deze in de folder met de slechte driver.

De pc zal vragen op de bestanden te mogen overschrijven, druk op overschrijven.

Herstart nu de pc en de printer is klaar voor gebruik.

Opm.: Moest de printer in slechte kwaliteit afdrukken: ga naar printer folder, dubbelklik deskjet 710C, "adjust printer options", ga naar het tabblad paper/quality, en zet bij quality het bolletje op "Best".

Hopelijk helpt dit vele mensen vooruit! :)

Groeten,

Kristof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, niet verwacht dat ik op deze vraag nog een antwoord zou krijgen. Ondertussen is die printer al vervangen door een nieuwere en is hij verhuist naar een andere (oudere) PC. Evenwel toch bedankt voor je antwoord.

Hopelijk kunnen andere mensen hier hulp vinden door je antwoord. :-)

Deze topic kan nu gesloten worden denk ik.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.