Ga naar inhoud

alle partities verdwenen na fix door partition manager


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel op een windows xp-computer bezig. Ik wou de pc naar fabriekstoestand terugplaatsen, maar toen kreeg ik een melding dat er fouten in de partities waren en Partition Manager vroeg of hij doe mocht herstellen. Ik heb Yes geantwoord. Gevolg: windows blijft oneindig lang opstarten.

Ik heb opgestart met easeus manager (dus opgestart met zo'n bootcd), en blijkt dat ik geen enkel partitie meer zie, en ik heb ook niet de mogelijkheid om een partitie te maken. Alles is grijs uitgevinkt.

Wat moet ik doen... :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst is de vraag natuurlijk of de gegevens die op deze schijf stonden, belangrijk waren. Dan zullen deze namelijk eerst hersteld moeten worden. Maar aangezien u een moderator bent, neem ik aan dat u van de belangrijkste gegevens een backup heeft. Dan zult u moeten kijken of u de partitietabel kunt herstellen. Aangezien de partitiemanager deze blijkbaar om zeep heeft geholpen, zult u dit handmatig moeten doen. Ik kan dit hier op het forum wel gaan uitleggen, maar dit heeft twee nadelen. Ten eerste is dit een zeer technisch verhaal waarbij er een hexeditor nodig is, ten tweede is dit een zeer riskant gebeuren, als u niet precies weet wat u moet doen. Ik denk dat het in dit geval beter is als ik dit even per pm behandel. Mijn excuses aan de rest van de lezers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad backup gemaakt. Misschien is het beste nog om een nieuwe harde schijf te kopen. Maar tegenwoordig is dat allemaal sata. Bestaan er harde schijven die je in een windows xp machine kunt stoppen? (dus zo'n oude harde schijven dus), van ong. 200 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Dasle, dat ziet er goed uit! Doet in principe precies wat ik met die Hexeditor doe, maar dan automatisch. Het nadeel is dat je niet kunt controleren of het alle partities correct oppakt. Ik ga het zelf iig even downloaden en bekijken! Bedankt voor de tip!

---------- Post toegevoegd om 13:06 ---------- Vorige post was om 13:03 ----------

Voor het besturingssysteem is de type schijf niet van belang. Het gaat er puur om of de schijf met je moederbord kan communiceren. Ik heb thuis voor de gein een Win98SE draaien vanaf een SSD (via S-ATA, dus), en dat werkt pas snel!

Ik zou als ik jou was de oude schijf in dat geval gewoon via een andere computer wipen (Disk Wipe - Free software) en dan deze gewoon gebruiken! Of hij met je computer kan samenwerken, is puur afhankelijk van je moederbord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kurtt

Met zo'n oude HD's bedoel je waarschijnlijk een IDE interface, en ja ze zijn nog te krijgen. >> ALTERNATE - HARDWARE - Harddisks - IDE - 3,5 inch

@Gemmeke

Ja de tool doet in principe het zelfde als dat je handmatig met een Hexeditor zou kunnen doen.

Via een Hexeditor is omslachtig maar kan best, maar het uitleggen op een forum is haast onbegonnen werk zoals je zelf al aangeeft :-) en dan verkies ik een tool zoals deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.