Ga naar inhoud

Thunderbird verstuurt geen mails meer


Rolly1313

Aanbevolen berichten

We zijn hier op het verkeerde spoor denk ik. We praten over een probleem met uitgaande mail, mail scanning (en ook de spam filter ) werkt uiteraard op inkomende mail. Ik gebruik zelf Eset Smart security en Thunderbird en ondervindt geen enkel probleem.

Doet het probleem zich ook voor als je alleen mail verstuurd, dus niet zenden en ontvangen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik gebruik zelf Eset Smart security en Thunderbird en ondervindt geen enkel probleem.

Veel hangt af van de versie die je gebruikt...dus zowel de versie van Thunderbird als de versie van ESET Smart Security...info hier : om problemen te vermijden dien je te werken met Thunderbird 3.1 en ESET Smart Security 4.2.

Ik las op één van de andere forums waarop je deze identieke vraag gooide dat je Thunderbird reeds herinstalleerde...maar je installeerde zoals elders vermeld blijkbaar versie 6.0.2.

Mogelijkheid 1 : download hier Thunderbird 3.1 die wél compatibel is met je geïnstalleerde ESET Smart Security 4.2.71.2.

Mogelijkheid 2 : verwijder (tijdelijk ?...) ESET Smart Security en installeer een ander anti-virus, bijvoorbeeld Avast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las op één van de andere forums waarop je deze identieke vraag gooide dat je Thunderbird reeds herinstalleerde...maar je installeerde zoals elders vermeld blijkbaar versie 6.0.2.

Er zijn een aantal puntjes om te bekijken.

Ik gebruik Thunderbird 6.0.2 en Eset SS 4.2.71.2 zonder problemen, maar ik gebruik de SMTP server van telenet niet. Twee redenen;

De SMTP server van telenet is onbeveiligd (geen SSL) en ik ben teveel op verplaatsing waardoor ik niet altijd via telenet internet werk, en dus geen mail zou kunnen sturen. Ik gebruik de mailserver dan DYNDNS, kost ong. 1 € per maand en werkt altijd en overal + dat deze wel SSL gebruikt.

Dat zou dus de verklaring kunnen zijn dat ik geen problemen ondervind. Voor het probleem in kwestie kan het volgende mss een oplossing zijn :

In de Eset configuratie kunt u het scannen van uitgaande mail afzetten. Indien het probleem hier iets mee te maken heeft zou dat het moeten oplossen.

post-26208-1417704559,4181_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word er gek van. Zelfs na het uitschakelen van ESET wil hij niet ales meer versturen. Van de 20 klaarstaande mails gaan er een 10 tal vlot en dan stopt het. Kan geen verbinding maken met smtp. Ik heb nu met Acronis een image teruggezet van 31 augustus, toen had ik zeker dat probleem nog niet. Ik probeer nu te versturen, zelfde probleem. Na enkele mails stopt hij. Heb al geprobeerd al mijn addons en plugins uit te schakelen zonder succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word er gek van. Zelfs na het uitschakelen van ESET wil hij niet ales meer versturen. Van de 20 klaarstaande mails gaan er een 10 tal vlot en dan stopt het. Kan geen verbinding maken met smtp. Ik heb nu met Acronis een image teruggezet van 31 augustus, toen had ik zeker dat probleem nog niet. Ik probeer nu te versturen, zelfde probleem. Na enkele mails stopt hij. Heb al geprobeerd al mijn addons en plugins uit te schakelen zonder succes.

Nu word het nog gekker. Ik heb mijn laptop, die ik al maanden niet meer gebruikt heb, en daarmee geprobeerd. Zelfde resultaat. Dat kan toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of het iets met Eset te maken heeft.

Ik heb nog steeds geen antwoord gezien of je via webamail wijzer wordt ? Daar wordt geen SMTP gebruikt ...

Ik betwijfel of het iets met Eset te maken heeft.

Ik heb nog steeds geen antwoord gezien of je via webmail wijzer wordt ? Daar wordt geen SMTP gebruikt ...

Heeft u soms nog een andere mail account (Hotmail, Gmail ...) waar u mee kan testen ?

Het lijkt men echt geen goed idee om inkomende mail te testen zonder virusscanner actief ..

Moest u het overwegen installeer dan tijdelijk een AVAST ofzo, dan hebt u toch enige bescherming.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu word het nog gekker. Ik heb mijn laptop, die ik al maanden niet meer gebruikt heb, en daarmee geprobeerd. Zelfde resultaat. Dat kan toch niet.

Als op die laptop dezelfde versies van Thunderbird en Eset staan als op de andere pc, zou het wel kunnen.

Ik vermoed echter dat het niet aan de instellingen van de pc, thunderbird of Eset ligt maar aan de smtp server zelf.

En daar heb je helaas geen vat op. :sad

Probeer zeker dit eens uit.

Heeft u soms nog een andere mail account (Hotmail, Gmail ...) waar u mee kan testen ?

Desnoods maak je hiervoor een gmail account aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb getest met webmail en Gmail zonder problemen. Iets dat floods tegenhoud is het blijkbaar ook niet. Heb vandaag mijn mails van zodra ze gemaakt waren verstuurd, dus 1 per 1. In het begin ging het goed maar na een 20 tal dezelfde miserie. Vind de smtp server niet. Mijn smtp staat op poort 25, kan ik geen andere gebruiken ? Of een ander adres dan uit.telenet.be ?

Wat ik dus absoluut niet snap is dat het 20 mails lang goed gaat en dat hij dan ineens zogezegd de smtp server niet vind. Heb al een mail gestuurd over dit probleem naar Telenet maar ik verwacht er niet veel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.