Ga naar inhoud

Hoe vraag ik een leesbevestiging voor verzonden e-mail ? MAIL versie 5.0 van Apple...


Aanbevolen berichten

Eindelijk ! De langverwachte iMac is gearriveerd en geïnstalleerd sinds gisteren... oef!

Ben reuze blij met m'n 'design' toestelletje, maar nu moet ik ermee leren werken hé. Al bij al valt het best mee, alleen: voor onze facturen en offertes vroeg ik vroeger altijd een "leesbevestiging" als ik ze verstuurde via e-mail, zo ben ik zeker dat ze de mail ontvangen hebben, maar nu vind ik nergens terug hoe ik dat moet doen. :hmmmm:Kan iemand mij helpen aub? Ik gebruik: Mail, versie 5.0 van Apple. Alvast bedankt. Patsy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gelukt... Nochtans correct uitgevoerd volgens 2de link, en als ik opzoek om te weten of de bevestiging geactiveerd is krijg ik de bevestiging te zien, maar als er een mail wordt verstuurd vanaf dat adres krijgt te ontvanger geen leesbevestiging. Maar ik denk dat ik weet hoe het komt: de ontvanger waarop werd getest heeft ook een iMac pc en nu is de vraag: kan hij die bevestiging zien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter jezelf in Cc (of Bcc) zet bij het versturen van belangrijke mails...wanneer je hem zelf ontvangt én je krijgt geen foutmelding, dan mag je er quasi zeker van zijn dat de andere geadresseerden hem ook hebben ontvangen.

Zelf ontvang ik per jaar ruim 20.000 mails...ik heb nog nooit gereageerd op een vraag naar ontvangstbevestiging, zeker niet bij facturen en offertes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter jezelf in Cc (of Bcc) zet bij het versturen van belangrijke mails...wanneer je hem zelf ontvangt én je krijgt geen foutmelding, dan mag je er quasi zeker van zijn dat de andere geadresseerden hem ook hebben ontvangen.

Zelf ontvang ik per jaar ruim 20.000 mails...ik heb nog nooit gereageerd op een vraag naar ontvangstbevestiging, zeker niet bij facturen en offertes.

Aangezien ikzelf een iMac heb zal dat niet veel uithalen als men geen leesbevestiging ontvangt op een Apple hé., alé, dat is wat ik wil weten: krijgt men een leesbevestiging te zien op een Apple pc of niet? Anderzijds: als ik geen leesbevestiging krijg op een factuur of offerte blijf ik hem opsturen tot... ik begrijp niet hoe mensen zo'n poeha kunnen maken voor een simpele "ja" klik welke aantoont aan de verzender dat de geadresseerde de mail ontvangen heeft. Ik spaar deze bevestigingen (enkel van facturen) zodat men later, bij wanbetaling dus, niet kan zeggen: "O! Ik heb die factuur niet gekregen...!" zodoende... xD Met alle ... maar niet met deze hier hé !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens deze info is een factuur die per e-mail wordt verzonden pas rechtsgeldig indien de ontvanger akkoord is om de facturen langs deze weg te krijgen...we gaan hier de juridische weg op... ;-)

Volgens mij maakt de klassieke recommandée na het (herhaaldelijk) negeren van een mail nét iets meer indruk.

Ja, u hebt gelijk betreffende de rechtsgeldigheid, maar ze kijken toch op hun neus als ze 'hun' leesbevestiging op hun mail krijgen na hun 'heb ik niet ontvangen' uitleg... :-) Nu ja, blijf ik zitten met volgende vraag:

- krijgen iMac gebruikers een leesbevestiging? Weet u dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja, blijf ik zitten met volgende vraag:

- krijgen iMac gebruikers een leesbevestiging? Weet u dat?

Dit blijkt niet eenvoudig te zijn...ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier vind je meer info.
blijkbaar is die functie niet aanwezig in Mail, je leest er meer over in volgende links.

In de tweede link staat uitgelegd hoe het toch zou kunnen.

Mac Help | Leesbevestiging in Mac OS X mail | MacHelp: MacSupport voor Apple gebruikers | Mail, Mac, Apple, Terminal

OS X Mail: Ontvangstbevestigingen activeren | Appletips

In bericht 2 kon je reeds lezen dat die functie niet aanwezig is ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.