Ga naar inhoud

Brandprobleem met DVD van TDK (DVD Phillips lukt wel)


D66

Aanbevolen berichten

Net een spindle dvd-R van TDK gekocht ( 25PK DVD-R 16x)

Met verschillende progamma's proberen te branden maar zonder resultaat

Met een dvd-R van Phillips (8x) lukt het wel

Mijn brander _NEC DVD_RW ND2500A is te oud voor TDK zeker ?

Is downloaden van firmware van TDK een oplossing ?

Of zijn er andere suggesties

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorbereidende stappen voor brandproces (renderen, encoderen, selecteren en klaarzetten bestanden enz.) gaan zonder foutmelding

Bij de laatste stap, nl. start brandproces krijg ik volgende melding: "brandproces afgesloten, interne fout tijdens bewerking"

Dit enkel wanneer ik op een TDK disk wil branden, op een dvd disk van Phillips lukt het wel

Na contact met TDK support zegt men dat TDK mijn brander niet ondersteund, en dat ik hiervoor contact moet opnemen met de fabrikent voor een firmware. Op de site ven NEC vind ik echter niks terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost

Ik heb een brandproces geprobeerd met een andere dvd disk (Philips x8) en het branden lukt nu feilloos !

Blijkbaar zit het probleem in het niet compatibel zijn met de dvd disk van TDK (x25) en mijn desktop (Packard Bell van 2004) met windows XP enz.. Zijn de disks van een latere generatie en kun je ze niet meer gebruiken met iets oudere installaties ?

Firmware downloaden van de fabrikant en andere pogingen (andere branders uitschakelen...) helpen hier niet

Het is maar dat je het weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie

Had download van firmware reeds uitgevoerd, en ook het uitschakelen van andere branders zoals Nero enz. (enkel Record Now bleef beschikbaar - staat niet tussen software van configuratiescherm)

Pogingen via Magix software (films monteren) en eerder via Nero enz. zijn steeds mislukt met dvd van TDK , lukken WEL met andere dvd

Daarom denk ik dat er verschillende types DVD zijn die niet door alle (oudere) branders aanvaard worden

Spijtig dat op de dvd's geen info wordt vermeld over comptabiliteit met de verschillende soorten branders...dan kon men er rekening mee houden bij aankoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.