Ga naar inhoud

Defect bestand op stick


Oaks57

Aanbevolen berichten

Klik op start (Windowsknop links onderaan) en ga naar configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer --> opslag --> schijfbeheer, zoals voorheen.

Klik met de linkermuisknop in het rechter vak van de usb stick, het vak met de blauwe dikke streep die het vollume weergeeft.

Klik nu met de rechtermuisknop in hetzelfde met schuine strepen gearseerde vak.

Klik op extra en controleer de stick op fouten.

Misschien brengt dit een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Converteren van FAT32 naar NTFS lukt ook niet Clarkie.

u464884...foutcontrole biedt ook geen oplossing. Kom in schijfbeheer niet verder dan het gearseerde vak van de stick. Bij rechtsklikken wel een uitklapmenu met een aantal keuzes maar niet <extra>. Heb nieuwe schijfcontrole nog geprobeerd maar ook dat biedt geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een andere vraag: Was je MS Access-database groter dan 4GB (ik onwaarschijnlijk, maar wel mogelijk)? Dan kunt u het vergeten dit bestand terug te halen. FAT32 ondersteunt dit namelijk niet. Mocht hij kleiner zijn, en u wilt hem persee terug hebben, dan zou u met Recuva (gratis) of File Scavenger (betaald) proberen deze terug te halen.

Om de stick weer benaderbaar te maken, zou ik er in dit geval voor kiezen hem eerst te wipen. U meldt dat andere bestanden wel te benaderen zijn, dus is er fysiek niets mis met de stick. Stel eerst de gegevens veilig die u niet wilt verliezen.

Daarna kunt u een gratis wipe-programma downloaden van Disk Wipe - Free software. Als u dit programma opstart, moet u wel even goed opletten dat u de USB-stick selecteert. Daarna laat u het programma lopen en uw gehele stick wordt met 00 00 00 00 overschreven. Hierdoor wordt alle informatie gewist. Dit proces kan even duren.

Als het gehele wipe-proces is doorlopen, kunt u opnieuw een partitie aanmaken op de stick. Advies: kies voor NTFS. Dit bestandssysteem heeft functies ingebouwd, waardoor dit soort problemen minder snel zullen voorkomen.

Mocht het wipe-programma niet willen werken op de USB-stick, dan zou ik, als ik u was, even op zoek gaan naar het aankoopbewijs en terug naar de winkel! U mag er immers vanuit gaan dat deze minstens een jaar goed blijft werken, en zo oud zal hij waarschijnlijk nog niet zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.