Ga naar inhoud

hoog CPU of Hoog Fysiek geheugen of Videokaart?


rjnnn

Aanbevolen berichten

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: sc stop npggsvc en druk op Enter.

Tik in: sc delete npggsvc en druk op Enter.

Tik in: sc stop nvsvc en druk op Enter.

Tik in: sc delete nvsvc en druk op Enter.

Als je op een van deze instructies een foutmelding krijgt, ga dan gewoon door met de volgende instructie.

Start Hijackthis op. Klik met de rechter muisknop op de icoon en kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”.

Vink alleen de items aan die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: AOL Toolbar Search Class - {f0e98552-8e47-4c6c-9b3a-11ab0549f94d} - C:\Program Files (x86)\AOL Toolbar\aoltb.dll (file missing)

O2 - BHO: AOL Toolbar Loader - {3ef64538-8b54-4573-b48f-4d34b0238ab2} - C:\Program Files (x86)\AOL Toolbar\aoltb.dll (file missing)

O3 - Toolbar: AOL Toolbar - {ba00b7b1-0351-477a-b948-23e3ee5a73d4} - C:\Program Files (x86)\AOL Toolbar\aoltb.dll (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... Dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

maar gaat het hier wel om een virus??

en npggsvc is iets wat ik nodig heb voor gamen (GAMEGUARD) als ik dit verwijder kan ik me games niet opstarten en dat andere is voor Nvidia me video kaart is het wel nodig om dat te verwijderen?

dit hieronder lees ik net op een website? is het dan wel SAFE omdat bestand te verwijderen

''Most non-system processes that are running can be stopped because they are not involved in running your operating system. nvsvc.exe is used by 'NVIDIA graphic card drivers'.This is an application created by 'NVIDIA Corporation'. To stop nvsvc.exe permanently uninstall 'NVIDIA graphic card drivers' from your system. Uninstalling applications can leave registry keys that bloat your registry.''

aangepast door rjnnn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: sc stop npggsvc en druk op Enter.

Tik in: sc delete npggsvc en druk op Enter.

Tik in: sc stop nvsvc en druk op Enter.

Tik in: sc delete nvsvc en druk op Enter.

Als je op een van deze instructies een foutmelding krijgt, ga dan gewoon door met de volgende instructie.

Als je echt wil, mag je deze instructies overslaan en de services laten staan . Er is echter geen garantie dat de services correct zullen werken aangezien volgens het logje de bijhorende exe files ontbreken.

O23 - Service: nProtect GameGuard Service (npggsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\GameMon.des.exe (file missing)

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)

Je kan je systeem doorzoeken naar deze 2 bestanden en als je ze vind, kopieren naar de map C:\Windows\system32.

De rest van de fix is voor de AOL toolbar waarvoor ook bestanden ontbreken en die dus correct niet zal werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar nogsteeds is de vraag, mijn koeling kapot of video

counterstrike viel die altijd uit na 5min

leauge of legends settings op HIGH deed het altijd

Minecraft op High deed het ook altijd

toen deed minecraft het op high niemeer toen op low weer wel

toen deed leauge of legends het niemeer op high en toen maakte ik deze thread aan.

en sinds gister doet leauge of legends het op low zelfs ook niemeer , na 40min ofz (1 game) valt hij uit of tijdens een game.

is het de koeling of de video? want ik wel met spoed het kapotte deel vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het laatste speccy logje dat je plaatste, zijn de temperaturen van zowel cpu als grafische kaart ruim binnen aanvaardbare grenzen. Ik vermoed dat de beide koelingen dus wel voldoende werken alhoewel harware niet echt mijn specialiteit is.

Maar je oorspronkelijke vraag ging over een hoog CPU en geheugen gebruik.

Open het taakbeheer en zet onderaan een vinkje bij processen van alle gebruikers tonen.

Ga dan naar de tab processen en klik op de hoofding van de kolom processor tot de processen die cpu gebruiken bovenaan staat (normaal moet je 2 maal klikken)

Maak dan een schermafbeelding en plaats deze in een volgend bericht.

Doe dit op een rustig moment, nogmaals tijdens het gamen en een derde vlak na het gamen.

Zo kunnen we de drie situaties met elkaar vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het laatste speccy logje dat je plaatste, zijn de temperaturen van zowel cpu als grafische kaart ruim binnen aanvaardbare grenzen. Ik vermoed dat de beide koelingen dus wel voldoende werken alhoewel harware niet echt mijn specialiteit is.

Maar je oorspronkelijke vraag ging over een hoog CPU en geheugen gebruik.

Open het taakbeheer en zet onderaan een vinkje bij processen van alle gebruikers tonen.

Ga dan naar de tab processen en klik op de hoofding van de kolom processor tot de processen die cpu gebruiken bovenaan staat (normaal moet je 2 maal klikken)

Maak dan een schermafbeelding en plaats deze in een volgend bericht.

Doe dit op een rustig moment, nogmaals tijdens het gamen en een derde vlak na het gamen.

Zo kunnen we de drie situaties met elkaar vergelijken.

dat hoog cpu is wel weg denk ik.

maar mijn vraag nu is wat is er met mijn pc , dat hij steeds uitvalt , ik denk zelf tog nogsteeds de koeling omdat ie veel meer ruist dan eerst en aleen tijdens het gamen gebeurd , bij zwaren spellen nog harder gaat ruizen en uitvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoeveel ventilatoren je in je kast hebt, maar je zou 1 ventilator kunnen halen(of van een vriend waarvan je zeker weet dat hij het doet) en de ventilatoren om de beurt vervangen voor deze en kijken of hij nog een keer uitvalt. als ze het niet uitmaakt welke je vervangt dan is er meestal nog wel plaats voor die extra ventilator en zal hij in de toekomst beter gekoeld worden dan nu.ventilator kost zon 5-10 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoeveel ventilatoren je in je kast hebt, maar je zou 1 ventilator kunnen halen(of van een vriend waarvan je zeker weet dat hij het doet) en de ventilatoren om de beurt vervangen voor deze en kijken of hij nog een keer uitvalt. als ze het niet uitmaakt welke je vervangt dan is er meestal nog wel plaats voor die extra ventilator en zal hij in de toekomst beter gekoeld worden dan nu.ventilator kost zon 5-10 euro.

Dus het licht aan de ventilator

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat denk ik eerlijk gezegd niet want je temperaturen zijn gewoon goed maar je wilt er meer duidelijkheid over en dat kun je op die manier krijgen. als de nieuwe ventilator niet helpt dan betekend het dat het niet daar aan lag en is je pc voortaan beter gekoeld.

wat ik momenteel vermoed is dat het de voeding is, aangezien jij zegt dat hij uitvalt als je gamed terwijl je temperaturen gewoon goed zijn. het kan betekenen dat je voeding te licht is of dat die langzaam dood gaat waardoor hij niet de juiste hoeveelheid stroom kan leveren.

dit zou je ook kunnen testen maar kost waarschijnlijk meer moeite aangezien je ergens een voeding vandaan moet zien krijgen (deze zijn namelijk niet zo goedkoop als een ventilator) en deze zal moeten in bouwen in je pc wat meer werk kost dan een ventilator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat denk ik eerlijk gezegd niet want je temperaturen zijn gewoon goed maar je wilt er meer duidelijkheid over en dat kun je op die manier krijgen. als de nieuwe ventilator niet helpt dan betekend het dat het niet daar aan lag en is je pc voortaan beter gekoeld.

wat ik momenteel vermoed is dat het de voeding is, aangezien jij zegt dat hij uitvalt als je gamed terwijl je temperaturen gewoon goed zijn. het kan betekenen dat je voeding te licht is of dat die langzaam dood gaat waardoor hij niet de juiste hoeveelheid stroom kan leveren.

dit zou je ook kunnen testen maar kost waarschijnlijk meer moeite aangezien je ergens een voeding vandaan moet zien krijgen (deze zijn namelijk niet zo goedkoop als een ventilator) en deze zal moeten in bouwen in je pc wat meer werk kost dan een ventilator.

maar wat ik al eerder zei hij deed het eerst wel met LoL op hoog en toen nietmeet toen op laag wel en nu ook soms niet

zelfde als minecraft.

en hij ruist steeds meer want eerst was het geluidsvrij

Link naar reactie
Delen op andere sites

op hoog trekt hij meer energie dan op laag. als je voeding langzaam dood gaat betekend het dat die steeds minder energie kan leveren en als hij niet genoeg energie kan leveren kan die uitvallen. het geluid komt waarschijnlijk ook van de voeding (de ventilator daar in).

tenminste dat vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.