Ga naar inhoud

Bij opstarten


Blaker

Aanbevolen berichten

Ja dat bedoel ik maar als ik de pc opstart zonder cd schijf dan start die op in veilige modus en als dat gedaan is dat start ik op zoals gevraagd word met CD ROM , dan start die daar mede op dan zie ik ook het scherm aangaan waar win 98 opstaat en dan gaat hij terug in veilige mode , dan bij het terug opstarten duw ik op F9 voor atapi cd rom en dan start die terug veilige modus.

en dat blijft zo maar duren elke keer dat ik CTRL ALT DELETE doe start ie terug op veilige mode.

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja dat bedoel ik maar als ik de pc opstart zonder cd schijf dan start die op in veilige modus en als dat gedaan is dat start ik op zoals gevraagd word met CD ROM , dan start die daar mede op dan zie ik ook het scherm aangaan waar win 98 opstaat en dan gaat hij terug in veilige mode , dan bij het terug opstarten duw ik op F9 voor atapi cd rom en dan start die terug veilige modus.

en dat blijft zo maar duren elke keer dat ik CTRL ALT DELETE doe start ie terug op veilige mode.

Gr

Eerst en vooral moet je de cd in je cd-rom plaatsen en dan je PC herstarten dan zie je op een gegeven moment "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd" staan druk dan op een willekeurige toets zoals de spatiebalk, zo start je op vanaf cd.

Maar in je laatste bericht spreek je over een scherm waar Windows 98 opstaat. :hmmmm:

Staat er een Windows vista op je PC of een Windows 98?

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heeft vista opgestaan en ik start wel de pc op als de cd rom er insteekt dan doe ik CTRL ALT DELETE en dan als hij opstart

duw ik op F10 in de BIOS en kies dan voor cd rom en doe dan terug F10 setup dan start die terug op maar er komt wel eerst een windows 98 scherm op vanwaar dat komt dat weet ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen ik heb geen Windows 98 opgezet maar ik heb wel met een MS-DOS disket een Format gedaan en ook een nieuwe partitie aangemaakt , maar vanaf begin kreeg ik te zien bij het opstarten VIND ZIJN HD SCHIJF NIET EN OOK TE WEINIG GEHEUGEN START DE COMP TERUG OP .

als ik die dan terug opstart dan komt die in veilige wat ik dan ook doe , maar dat blijft hij herhalen elke keer dat ik terug moet opstarten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

heb een PC HP Pavilion die ik terug wil herstarten maar ik krijg alleen op het scherm

te lezen Operating System not found , ik weet niet welke versie men daar voor gebruikt heeft

en wat er mede gebeurd is

nu wil ik die terug in orde maken voor mijn vrouw en ik had daar graag hulp bij gehad van Julie

Beste dank op voorbaat

Gr

Je bedoelt dat er géén besturingssysteem opstaat?

Dat er geen Windows aanwezig is, dat je schijf leeg is?

Dan heb je een Windows installatie schijf nodig.

daar heeft vista opgestaan

Als ik het goed begrijp staat er op dit moment geen Windows meer op je PC.

Je wil er terug een Windows op zetten zodat je vrouw er mee kan werken.

Er is reeds een format gedaan, en een nieuwe partitie gemaakt.

Weet je ook of de format gedaan is van je volledige schijf of enkel van een bepaalde partitie?

Staat er nog een recovery- partitie op je harde schijf?

Probeer eens het volgende:

  1. Herstart de computer en druk F11 als de “Press <F11> for recovery” bericht verschijnt op je scherm. Dan selecteer je recovery manager. Recovery Manager opent zich.
  2. Klik Advanced Options.
  3. Klik System recovery, klik dan Next.
  4. Volg de instructions op je scherm.

Als dat niet werkt zal je recovery- partitie niet aanwezig zijn op je schijf.

Dan rest er enkel een volledige nieuwe installatie van je Windows vista met een installatie- DVD, heb je zo'n schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu start ik de comp weer op en druk op F11 maar ik krijg nu weeral te lezen BESTURINGSSYSTEEM ONTBREEKT

wat nu ?

Als ik het goed begrijp staat er op dit moment geen Windows meer op je PC.

NEEN

Je wil er terug een Windows op zetten zodat je vrouw er mee kan werken.

JA

Er is reeds een format gedaan, en een nieuwe partitie gemaakt.

JA

Weet je ook of de format gedaan is van je volledige schijf of enkel van een bepaalde partitie?

Staat er nog een recovery- partitie op je harde schijf?

dat weet ik niet meer , maar ik weet wel toen ik een partitie heb aangemaakt op 1 en om te activeren op 2 nadien kreeg ik te zien een blauw scherm en daar stond op dat er een volledige format gedaan werd en dat is dan ook gebeurd

Toen moest ik terug herstarten en dan kreeg ik te zien BESTURINGSSYSTEEM ONTBREEKT

en dat blijft nu zo maar doorgaan bij het terug opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de PC is terug in orde hij start nu terug op Windows Vista ultimatum zoiets ongeveer , maar naar een paar uren nadien krijg ik een bericht door dat ik vista moet activeren binnen zoveel tijd , maar ik weet van ondervinding als ik dat ga doen dat hij de code gaat vragen en die heb ik niet ? wat kan ik het beste doen omdat te vermijden ?

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.