Ga naar inhoud

Foutmelding: "System werd onverwacht afgesloten" bij hervatting vanuit slaapstand


charlottebru

Aanbevolen berichten

Beste,

Zoals hierboven vermeld heb ik volgend probleem:

Foutmelding: "System werd onverwacht afgesloten" bij hervatting vanuit slaapstand

Als ik mijn windows 7 laptop laat in slaapstand gaan, en hem de volgende keer wil hervatten, krijg ik ongeveeer 7 à 8 keer op de tien de foutmelding dat het systeem onverwacht werd afgesloten. Daarna heb ik de keuze om in veilige modus op te starten of normaal.

Redelijk irritant. Ik probeerde het probleem al even te googlelen, maar vond enkel een microsoft antwoord ivm xp service pack 1 Foutbericht 'System was shutdown unexpectedly' als een computer met Windows Vista SP1 uit de sluimerstand wordt gehaald

Daar probeerde ik die opgegeven code in te geven in het cmd programma, maar dan kreeg ik als foutmelding dat de toegang geweigerd is.

Iemand die me kan helpen?

Hartelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij het invoeren van de opdrachten ook rekening gehouden met de spaties die voorzien zijn ?...

Het eenvoudigste en meest zekere is dat je de opdrachten gewoon kopieert op de pagina van Microsoft Support.

Wat betreft de slaapstand op zich : de slaapstand is een compleet onzinnige functie : hij veroorzaakt wel op meerdere systemen problemen, in beide richtingen...en eens de problemen er zijn, is de oorzaak is helaas niet altijd even makkelijk te achterhalen...da's eigenlijk het eerste wat ik meteen uitschakel op een nieuwe of geherinstalleerde laptop of pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 10. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Met deze gegevens kunnen we misschien achterhalen wat de oorzaak is van het uitvallen bij het "ontwaken".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie, Asus, Kweezie Wabbit,

Mag ik toch even tussenkomen? Jullie hebben mij al dikwijls geholpen en als mijn Pc-tje nu vlot draait is het zeker aan jullie te danken. Ook met de Slaapstand hebben jullie mij geholpen ondanks het feit dat ik gemerkt heb dat jullie – om het zacht uit te drukken – er geen voorstander van bent.

Mijn opinie is nu wél dat de Slaapstand mij nuttig is. Alleen ’s avonds laat zet ik mijn Pc soms helemaal uit. Tussenin laat ik het vanzelf na 45 min in slaapstand gaan of druk de slaapstand knop op mijn toetsenbord in. De harde schijven stoppen direct met draaien, de Pc is stil en alleen een paar led’jes branden. Heb ik de Pc ondertussen nodig, dan start het wel in een paar seconden op.

Nu is het wel zo dat ik met een Desktop-je werk en dat bij laptops de Slaapstand vaker problemen geeft door batterij uitval, enz. Ook is het zo dat de auto-slaapstand soms niet na de gekozen tijd ingaat, maar dat komt meestal omdat er nog iets in de achtergrond draait (complete virusscan Bv.). Uiteindelijk gaat de slaapstand dan toch in. Vroeger dacht ik dat er een storing was en dat de Slaapstand niet meer werkte. Toen vroeg ik ook onnodig hulp.

Om wat ik vooraf uitlegde vind ik de Slaapstand zeer nuttig. We mogen toch eens van mening verschillen?

Met vriendelijke groeten,

WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

We mogen zeker van mening verschillen; daar is niks mis mee. :-)

Maar net als Asus vind ik dit een overbodige functie die in veel gevallen voor problemen zorgt die bijna niet op te lossen zijn.

Als jij dit een handige functie vind, mag je ze gerust gebruiken hoor, daar hebben wij niets op tegen.

Maar het is zoals met een aantal zaken: voor de ene onzinnig en voor de andere handig.

Er is wel altijd het risico van fouten bij het inslapen of het ontwaken.

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij de functie gebruikt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WaWa,

ik snap hem wel hoor...en, met van mening wisselen is ook voor mij absoluut niets mis, integendeel : graag zelfs !...:top:

De slaapstand is eigenlijk 'uitgevonden' voor laptops...doel was / is om de batterij te sparen.

Uit eigen ervaring, zowel op laptops als op desktops (desktops bij vrienden, ik ben een 'laptopper' in hart en nieren) zag ik de slaapstand helaas al meer negatiefs veroorzaken dan een heilzaam effect uitoefenen...vandaar ook mijn visie er op : wordt hier dan ook meteen uitgeschakeld bij elke nieuwe installatie / herinstallatie.

Ik heb ook wel dagen dat m'n laptop ruim 17u continu draait...het scherm dimt na 2 minuten non-activiteit op batterij, na 5 minuten op netspanning...scherm wordt uitgeschakeld na 5 minuten non-activiteit op batterij, na 10 minuten op netspanning.

Als ik weet dat ik mijn laptop het eerst komende uur niet ga gebruiken, dan sluit ik hem inderdaad volledig af.

Afsluiten doet ie op exact 12 seconden...vanaf het indrukken van de powerknop tot het moment dat ik op internet kan (mails en surfen) duurt zo'n 40 seconden (chronometer)...op die tijd heb ik nog niet eens mijn tas koffie gemaakt... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie Wabbit, Asus & C°,

Ik ben blij jullie visie te vernemen - met verklaring. Zo heeft iedereen na verloop van tijd zijn werkmethode. Het siert jullie dat je mij ooit hebt blijven helpen om van mijn toenmalig slaapstand probleem af te geraken. En... het werkt nog steeds tot mijn voldoening. By the way, afsluiten gaat bij mij ook snel en opstarten 50 sec. Niet slecht voor een Pc van 2,5 jaar 'oud'.

M. v. Gr., | WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.