Ga naar inhoud

computer wilt niet meer opstarten


michael1991

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben een beetje een computer-klutser want ik experimenteer graag met me laptop. Eerst was er windows vista op dan windows 7 dan weer teruggegaan naar vista dan heb ik er ubuntu 10.4 ernaast geinstalleerd, allemaal geen probleem, maar toen ik ubuntu 10.4 wilde verwijderen liep het al voor de eerste keer mis. Toen geraakte ik er niet meer aan uit. en hbe hem binnen gebracht naar een computerzaak om hem te vermaken. Allemaal goed en wel en we hadden weer alleen windows vista. Maar kvond dat hij erg sloom was dus heb ik de laatste versie van ubuntu er op gezet maar omdat ubuntu zich vreemd gedroeg heb ik het weer moeten verwijderen en heb ik geprobeerd om windows vista erop te zetten.

eerst probeer ik dit even:

Als ik de computer nu opstart krijg ik dit:

SMART failure predicted on hard disk2: WDC WD3200bevt-002ctd-(s1)

WARNING: immediately back-up your date and replace your hard-disc drive - A failure may be immint.

press f1 to continu:

als ik dan op F1 druk dan krijg ik een zwart scherm met zulke liggend streepje in de linkerbovenhoek

--------------------------------------------------

Toen ik windows vista erop wilde ging alles vlot tot ik moest een partitie ofzo kiezen voor windows vista te installeren. maar dit ging niet want als ik die partitie wilde formateren kreeg ik dit als foutcode: ERROR 0x80004005

Weet iemand een oplossing voor mij geklungel?

Weet dus blijkbaar niets van computers af :P

Hier wat info over mijn laptop:

Medion Akoya E5214 md 97680

Hopelijk kunnen jullie mij helpen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tzal dan meteen een nieuwe laptop worden want tegen dat ik een nieuwe harde schijf heb besteld van medion... lig je snel ook weer aan 500euro

---------- Post toegevoegd om 13:38 ---------- Vorige post was om 13:29 ----------

een harde schijf vervangen in een laptop is heel moeilijk.

Wil iiemand me helpen met het vinden waar ik een nieuwe harde schijf kan bestellen voor deze type:

Medion akoya E5214

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van waar je de schijf koopt / bestelt kost deze tussen de €40 en €110...info hier.

Aanvulling :

Wat betreft de uitbouw / inbouw van de HDD heb je twee mogelijkheden : ofwel is de HDD bereikbaar via een geschroefd dekseltje aan de onderzijde van het toestel...ofwel is de HDD enkel bereikbaar via de bovenzijde van het toestel...

In het eerste geval is het wisselen van de schijf op minder dan 10 minuten gepiept.

In het tweede geval dient het toetsenbord gedemonteerd te worden...als je daar geen ervaring mee hebt laat je dat best uitvoeren door iemand die die ervaring wel heeft.

Eventjes nog een vraagje ter info : gaat het hier ook over jouw laptop ?...:hmmmm:

aangepast door Asus
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van waar je de schijf koopt / bestelt kost deze tussen de €40 en €110...info hier.

Aanvulling :

Wat betreft de uitbouw / inbouw van de HDD heb je twee mogelijkheden : ofwel is de HDD bereikbaar via een geschroefd dekseltje aan de onderzijde van het toestel...ofwel is de HDD enkel bereikbaar via de bovenzijde van het toestel...

In het eerste geval is het wisselen van de schijf op minder dan 10 minuten gepiept.

In het tweede geval dient het toetsenbord gedemonteerd te worden...als je daar geen ervaring mee hebt laat je dat best uitvoeren door iemand die die ervaring wel heeft.

Eventjes nog een vraagje ter info : gaat het hier ook over jouw laptop ?...:hmmmm:

Bedankt het is een soort van klepje waar je enkele schroefjes moet losdraaien en dan gewoon eruit trekken , hij is er trouwens nu uit. Ik ga nu een nieuwe bestellen en hem erin steken. Dan windows vista erop en klaar is kees. denk ik toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.