Ga naar inhoud

Problemen bij installeren Windows 7.


manu123

Aanbevolen berichten

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je harddisk zit nu dus op de donkerblauwe sata poort. Dit is de Marvell sata 3/600 controller

Je dvd-station op een lichtblauwe. sata 2/300

Op een grijze sata poort word de harddisk niet weergegeven in het POST scherm. Intel sata 3/600

Het zwarte scherm wat je eerder kreeg en na één geheugenlatje verwijder te hebben is nu weg.

Ik begin te denken dat je sata 3/600 poorten op het moederbord moeite zou kunnen hebben met je HD welke waarschijnlijk sata 2/300 of misschien ook sata 1/150 zou kunnen zijn.

Ik dacht dat de Intel chipset van Intel welke je grijze en lichtblauwe sata poorten aanstuurt ondersteunt word tijdens de installatie van Windows 7 en geen aparte driver benodigd is tijdens de installatie. Omdat de schijf op de grijze sata 3/600 poorten niet word herkend kan het dat deze 6GBs controller moeite heeft met deze harde schijf.

Ik zou de harde schijf eens aansluiten op een lichtblauwe sata poort welke sata 2/300 is de installatie even opnieuw starten om te kijken of de harde schijf dan wel goed en volledig herkend word.

Werkte deze harde schijf eerder wel zonder problemen?

Om welke harde schijf gaat het?

---------- Post toegevoegd om 22:37 ---------- Vorige post was om 22:28 ----------

Ik wil het eens proberen met de laptop schijf.

Mijn PC specificaties zijn:

processor: Intel 1155 Core I5-2500K 3,30GHz OC

Moederbord: ASUS 1155 P8P67

Videokaart: Gainward nvidia GTX550 1GB CUDA GOLDEN SAMPLE

Geheugen: Kingston DDR3 2X4GB 1333MHz

Harde schijf: Seagate Barracuda 500GB 7200RPM 16mb 3,5 inch

Gaat het om deze harde schijf? Daar je zegt Ik wil het eens proberen met de laptop schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de hard disk aangesloten op een lichtblauwe SATA aansluiting maar nog steeds hetzelfde probleem.

Er blijft hetzelfde in de lijst staan: "Schijf 0: niet-toegewezen ruimte" met een grote van 3,9 GB.

Het gaat inderdaad over deze hard disk:

Harde schijf: Seagate Barracuda 500GB 7200RPM 16mb 3,5 inch

Het is de eerste keer dat ik die hard disk gebruik.

Maar als ik de PC opstart komt er (voor dat Windows 7 zijn bestanden laad): "No hard disk is detected!" te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.