Ga naar inhoud

email


johnnyboy

Aanbevolen berichten

hoe moet ik dat doen ik heb er hier 1 liggen een router kan je mij dat in het kort even verttellen aub .

johnnyboy

---------- Post toegevoegd om 06:30 ---------- Vorige post was om 06:24 ----------

En hoe kan ik zien dat hij werkt die router op mijn computer als hij aangesloten is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

[ATTACH]15206[/ATTACH]

Als ik de router er tussen uit haal kan ik weer geen email's verzenden en veranderen ook de ip gegevens je kan het zien ik heb het als bijlage toegevoegd .

Maar met de router er tussen ik heb rechts onder een icoontje staan of ik internet toegang heb ja of nee die geeft dan netwerk 2 aan als de router er niet tussen staat dan staat er gewoon net werk .

Johnnyboy

ipconfig4.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus zoals ik vermoedde.

Als je een router plaatst, krijgt die een ander ip van ziggo dan jou pc en als je dan via die router werkt, "ziet" ziggo het ip van de router en die is niet geblokt.

Zodra je de router er van tussen haalt, krijg je weer je geblokte ip van ziggo.

Laat de router er dus maar tussen staan en als je wil kan je de andere pc ook aansluiten op de router ipv rechtstreeks op de modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay dat was ik ook van plan maar heb ik nog een paar vragen . Het is niet mogelijk om die ip gegevens te veranderen dat ik zonder router kan werken dan moet ik bij Ziggo zijn zeker . En ik ben van plan om over te stappen naar KPN moet ik dan die router er nog steeds tussen laten staan ik hoor het wel .

Johnnyboy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je overstapt naar KPN krijg je sowieso je ip van een andere server van deze van ziggo en zal het probleem ook van de baan zijn zonder de router ertussen.

Een router heeft ook zo zijn voordelen.

Een hardware firewall bvb zodat je niet op elke pc apart de firewall moet gaan instellen en als je meerdere pc's hebt, kan je die allemaal aansluiten op de router en bestanden en printer delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het ipconfig logje staat het volgende.

Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 8 december 2011 18:26:41

Lease verlopen. . . . . . . . . . : donderdag 15 december 2011 6:17:16

Dit betekent dat het ip voor jou gereserveerd blijft tot de lease verlopen is.

Je kan dus het volgende proberen.

Kijk met ipconfig wanneer de lease van je ip verloopt. Ga offline ga pas weer online nadat de lease verlopen is.

Dan krijg je een ander IP en is het probleem waarschijnlijk ook opgelost.

Je mag in tussentijd de pc wel gebruiken maar dan zonder netwerkaansluiting ofwel met de router tussen.

Belangrijk is dat je met de pc niet rechtstreeks online gaat zolang de lease niet verlopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.