Ga naar inhoud

Computer is trager geworden


010890falcon

Aanbevolen berichten

Dit is zeker normaal. Soms kan combofix er erg lang over doen. Laat deze gewoon nog een tijdje draaien en dan komt het wel in orde. Meestal betekent deze lange tijd dat de computer erg hard besmet is. Pas wanneer het Combofix schermpje volledig weg is zal de logfile in C:/Combofix.txt te vinden zijn.

EDIT: probeer inderdaad eerst wat Kape hieronder vermeldt.

aangepast door doedelzak123
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sorry, omdat ik niet goed wist wat te doen heb ik combofix willen wegklikken en ik heb mijn Gdata terug ingeschakeld en die begon te scannen en zei op een gegeven ogenblik dat mijn PC vermoedelijk geïnfecteerd was en dat ik moest heropstarten, Ik heb dat gedaan, ik kan nu ook terug op het Internet met deze PC en Gdata is aan het scannen maar doet eigenaardige sprongen van 45% naar een zeer snelle tijd naar 94% en nu terug naar 40%??

---------- Post toegevoegd om 16:14 ---------- Vorige post was om 16:11 ----------

Ik heb een oude PC en een nieuwe PC en ik was op mijn oude PC bezig en kon ineens niet meer op het Internet. Ik heb die terug opgestart en nu is dat blauw rond " soort zandlopertje" continu aan het draaien en ik kan niets meer doen met die PC?

Hoe kan ik dat counteren?

---------- Post toegevoegd om 16:15 ---------- Vorige post was om 16:14 ----------

Dan nog een vraag, de tijd dat Combofix loopt moet ik continu Gadata uitgeschakeld houden, nietwaar?

---------- Post toegevoegd om 16:17 ---------- Vorige post was om 16:15 ----------

Dan nog een vraagje, Malwarebytes is verlopen, moet ik dan dat programma kopen, raden jullie me dat aan?

Welk anti-virus programma is momenteel het beste op de markt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Computerdokters, zijn jullie nog daar?
Wij zijn er nog wel, maar niet permanent. Dit forum wordt ook maar gerund door "vrijwilligers" !

Antwoorden op je vragen :

- inschakelen van GData kan tot gevolg hebben dat bestanden van Combofix worden herkend als "virus" en dus verwijderd worden. Wat compleet verkeerd is, maar meerdere antivirusprogramma's gaan daar de fout in. En dan kan je uiteraard Combofix niet meer correct laten runnen.

- indien Combofix nog correct werkt, moet je inderdaad de hele tijd het antivirusprogramma uitgeschakeld houden.

- Malwarebytes kan je ook - zonder betalen - blijven gebruiken. Alleen zijn enkele functies die in de betaalversie wel aanwezig zijn, dan niet permanent bruikbaar.

- Als antivirusprogramma kan je net zo goed kiezen voor een gratis programma : Avast, Antivir of AVG kan je dan gebruiken, tenzij je zelf voor een betalende versie van een dergelijk programma gaat.

- de "oude" PC die niet echt opstart, kan je die opstarten in "veilige modus" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de raadgevingen, ik zal nu pogen om jullie adviezen toe te passen. Ik heb een opstartCD van Gdata lopen op mijn oude PC. ben benieuwd of dat allemaal gaat lukken.

---------- Post toegevoegd om 18:04 ---------- Vorige post was om 18:01 ----------

Hoe moet ik een PC in veilige modus opstarten?

---------- Post toegevoegd om 18:07 ---------- Vorige post was om 18:04 ----------

Ik heb mijn nieuwe PC door Gdata laten controleren en hij heeft niks gevonden, ik zal nu Gdata uitschakelen en Combofix opnieuw laten checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nieuwe PC is al meer dan 30 minuten aan het scannen met Combofix maar blijft na voltooid Deel_4 staan, alleen een cursor blinkt, is dat normaal?

---------- Post toegevoegd om 18:46 ---------- Vorige post was om 18:38 ----------

Als combofix aan het scannen is moet dan de Internetaansluiting ingestoken blijven in de PC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.