Ga naar inhoud

Bestand(je) naar meerdere mappen kopieren


eekastar

Aanbevolen berichten

Hallo Forum!

Kerst komt eraan en (ook) digitaal vliegen de kaarten en kado's je om de oren...

De vraag die ik heb luidt alsvolgt:

Hoe kan ik n klein bestand als n soort bijsluiter aan enkele honderden mappen tegelijk toevoegen?

Tot nu toe werkte ik met copy/paste en dan al die mappen langs maar dat kost erg veel tijd en bezorgt me rsi...

Heeft iemand hier n oplossing voor?

Met vriendelijke groet van

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles staat gewoon op (de harde schijf van) mn laptop. t Verzenden is niet t probleem, dat heb ik al vaak gedaan.

De vraag is of ik 1 bestand (als n soort bijsluiter zeg maar) in één keer naar meerdere doelmappen tegelijk kan kopiëren. Ik kan natuurlijk al die mappen langs gaan en er stuk-voor-stuk n kopietje inplakken maar dat duurt me te lang. Kan me niet voorstellen dat er geen manier is om 1 bestand naar n groep doelmappen te kopiëren maar ik kan nergens vinden hoe dat dan zou moeten....

aangepast door eekastar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan met het programma FileBoss.

Dit programma kan je 30 dagen uitproberen en is hier te downloaden:

http://www.theutilityfactory.com/download3264

1. Download dus FileBoss en installeer het. Start daarna FileBoss op.

2. Ga nu naar je bestand (in FileBoss) dat je in meerdere mappen wil plaatsen.

Rechtsklik op dat bestand en kies Copy To...

3. Bovenaan bij Destination(s) klik je op de knop Browse.

Vink onderaan de optie "Multiple selections" aan.

Selecteer nu uw mappen door er een vinkje voor te plaatsen. (je moet waarschijnlijk dubbelklikken op de map Computer en daarna klikken op Lokale Schijf C. Je ziet nu dat er boxen voor de mappen staat. Vink nu alle mappen aan naarwaar het bestand gekopieerd moet worden).

4. Druk daarna op de knop OK. Druk nog eens op OK als er om bevestiging gevraagd wordt. Controleer het resultaat. Is het gelukt? Ik heb het zonet getest, en het werkte.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Kurtt!

Als t niet onder Windows kan dan maar met dit, zo te zien veelzijdige krachtpatsertje.

Wat jij wil doen is volgens mij niet mogelijk in de Windows-verkenner. Je kan ook nog DOS gebruiken of batchprogramma's hiervoor schrijven. Maar achter de schermen van bijvoorbeeld FileBoss worden in feite ook batchprogramma's uitgevoerd, alleen is zo'n programma veel gebruiksvriendelijker omdat je geen commando's moet typen (en onthouden) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.