Ga naar inhoud

lijnen op scherm


LL89

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Net getest met andere kabel, ander scherm, andere DVI poort van de grafische kaart... maar alles blijft hetzelfde.

Zou het nog zin hebben om te mailen naar Nvidea zelf in de hoop dat ze als nieuwjaarsgeschenk een nieuwe geven? ;-)

(zou toch niet mogen dat een grafische kaar zichzelf 'verbrand', zou toch als een processor de PC moeten uitschakelen als de temperatuur de hoog is...)

Stel dat ik dan een nieuwe moeten kopen. Welke kaart (die compatibel is met huidig moederbord) zou dan voor een redelijke prijs dezelfde prestaties leveren?

aangepast door LL89
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je een Nvidia 9800GTX+ in je systeem hebt, dit is (zelfs nu) een redelijk sterke kaart en een GT520 is gewoonweg niet zo krachtig als een 9800GTX+. Maar als je geen games speelt, of intensief aan videobewerking doet, dan ga je daar niets van merken. Doe je dit echter wel, raden we je aan om voor een andere kaart te kiezen.

De GTX550 Ti bevindt zich echter in hetzelfde gebied als de 9800. Ongeveer dezelfde prestaties, lager energieverbruik, koeler en stiller. Als je iets meer wil uitgeven kan je bijvoorbeeld eens kijken naar de GTX 560 (Ti). Wil je wel nog even voor de zekerheid het merk, model + wattage vermelden van je huidige voeding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Het is blijkbaar een algemeen probleem bij de Nvidea 8 en 9 reeks, het heeft te maken met het vastzetten van de chips (iets met wel of niet lood gebruiken ofzo). Zie:Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten - Videokaarten & Beeldschermen - GoT

Een oplossing die bij sommigen werkt is de kaart bakken in de oven:

[H]ard|Forum - View Single Post - Holy crap, it worked! Dead video card resurrected!

[FEATURED] THE OVEN TRICK - WORKED - Overclockers Forums

PC is nu naar de computerwinkel waar hij eens zal kijken als het lukt om de soldeerpunten te herstellen.

En als dat niet werkt zal ik de GTX550 kopen. (Ik weet niet precies welke voeding er in zit maar de 9800 was ook al een kaart die veel energie nodig had, dus dat zou geen probleem mogen geven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gigantisch aantal defecte nVidia-kaarten - news - ZDNet.be

Nvidea maakt zo wel meer foutjes, mijn grafische kaart behoord tot degene die hiervoben geschreven staan. Paar dagen geleden had ik er nog een topic over gestart ivm mijn hitteproblemen.

Mijn video-kaart is al 3 keer stuk gegaan en telkens heb ik ze kunnen redden door ze 10 min in een voorverwarmde oven op 190 te steken.

Dus zeker proberen die oven-truc voor je een nieuwe koopt!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de PC-winkel hebben ze het soldeersel tussen de chip en de kaart zelf nog eens hersteld (zelfde effect als bakken in de oven waarschijnlijk). Nu werk alles weer in orde. Ongeveer 2 maanden geleden hadden ze dit al eens gedaan, ben benieuwd als het nu definitief opgelost zal zijn...

Ondertussen was ik al beginnen mailen naar Sparkle (de producent van mijn kaart) om te kijken als ze toegeven dat het een productiefout is en eventueel een nieuwe geven. Ik wacht nog op hun antwoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.