Ga naar inhoud

wubi instalatie op windows werkt niet


Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Aangezien het hele Windows gebeuren op je C partitie staat lijkt het me eenvoudiger een nieuwe partitie voor ubuntu aan te maken. Alle bestanden van Windows verplaatsen, EN deze dan nog juist configureren is een hele klus. Waarom zou je dus een nieuwe partitie willen maken voor Vista? Je kan natuurlijk wel je C partitie zodoende verkleinen dat enkel de Windows bestanden daar op kunnen (reken natuurlijk altijd met een kleine marge voor updates, ect).

Handig programma om je partities te bewerken naar eigen believen is Partition Magic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry het is mischien een beetje onduidelijk ik wil een aparte partie maken voor mijn ubuntu van 25GB en ik heb 97GB harde schijf ruimte over ik heb alles uitgerekend en ik vind het genoeg voor windows en ubuntu maar kan u mij helpen om een partie te maken met partition magic of gewoon met windows \.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik heb een cd gekregen met ubuntu 8.10 en heb een partie gemaakt en met ubuntu heb ik windows 49,1GB en voor ubuntu heb ik 50,8 GB en ik kies voor het handmatige optie maar ik weet niet welke moet ik nemen of moet ik wachten tot dat degene vanavond komt om mij te helpen voordat ik windows vista partitie formateer inplaats van ubuntu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet kiezen voor Ubuntu 8.10. Deze is totaal verouderd. De laatste versie van Ubuntu is 11.10.

Echter, je kan ook nog kiezen voor versie 10.04. Dit is een versie die meerdere jaren wordt ondersteund.

Je kan deze downloaden via Ubuntu.com. Kies voor ubuntu 10.04 long term suppport.

Om zeker te weten of je pc werkt met Ubuntu kan je beter eerst het bestand dat je hebt gedownload branden op een cd en hiermee je pc opstarten.

Hier (klik er op) kan je een handleiding vinden voor de installatie van Ubuntu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wacht wel op degene die mij helpt met de instalatie van ubuntu 8.10 en we zullen samen ubuntu upgraden indien er nog tijd is ik hou jullie leden, moderators en super moderators op de hoogt van de instalatie van ubuntu 8.10 we hebben wel de nieuwste maar die cd-rom is beschadigd en ik heb zelf geen brand cd-rom's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poonkje112,

Heb jij Ubuntu geïnstalleerd op een schijf waar reeds data opstaat ?

Heb je deze schijf alsdus niet geformateerd voor het installeren van een OS ?

Eender hoe,

het scenario welks je omschrijft, beduid dat je bij de installatie/configuratie een probleem bent opgelopen met GRUB

(linux boot loader).

Kennelijk is de configuratie hiervan niet vlekkeloos verlopen en dien je deze handmatig bij te sturen.

De makkelijkste optie is op te starten van je ubuntu cd/dvd en de grub config file via een shell te openen.

Het bestand zelf kan je vinden onder

/boot/grub/grub.cfg

om in alle veiligheid over te gaan naar de volgende stap, kan je best een shell (lees: command prompt indien je windows minded bent) en daarin het commando

cat /boot/grub/grub.cfg

in te geven.

Op deze manier zal het bestand grub.cfg catenated worden en dus volledig uitgeschreven worden op je scherm.

Uiteraard kan je de output van het commando pipen naar een 'tekst' bestand door | filename.txt toe te voegen aan je commando.

Pas dan kunnen we zien waar de bootloader zoekt naar je windows en linux OS.

Dan zal je de exacte configuratie van jouw HD's (incl. partities) moeten kennen opdat we die kunnen aanvullen in de config file.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.