Ga naar inhoud

wubi instalatie op windows werkt niet


Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

poonkje112,

Start nu op vanop de ubuntu live cd,

zorg dat je lokale schijf gemount is (zoniet, kan je dit makkelijkst via het menu "Places" adhv de grote van de Schijf)

Open een terminal (als root !!!)

(voor als root in te loggen ga je de terminal openen en met behulp van het command 'su' overgaan naar de root account,

ofwel geef je per commando vooraf 'sudo' in, kwestie van het commando te overhelen naar die user)

en ga naar de /etc/grub.d folder op de lokale schijf (lees: NIET OP DE CD-ROM), indien twijfels kan je steeds gaan via de mnt folder.

Maak daar een nieuw bestand aan middels het commando:

nano 75_UBUNTU <- nano is een 'editor' (je kan ook pico of vi gebruiken, maar nano is gewoon makkelijkst) 75_UBUNTU is een vrij te kiezen bestandsnaam

Nog steeds in het terminal venster typ je nu de inhoud van het nieuwe bestand zijnde:

#!/bin/sh -e

echo "Add ubuntu to GRUB 2"

cat << EOF

menuentry "Ubuntu (personal edit)" {

set root=(hd0,3)

linux = /boot/vmlinuz

initrd = /boot/initrd.img

}

EOF

Apart van de gekozen naam na menuentry ... Typ alles indentiek over (geen hoofdletter-verschil, spatie, whatever)

voor uit nano te gaan gebruik je CTRL + x (als ik me niet vergis) en kies je voor bestand opslaan.

Nu moet het bestand (zijnde een script) uitvoerbaar gemaakt worden met het commando:

chmod +x 75_UBUNTU <- 75_UBUNTU zijnde als voorbeeld zoals voorheen gekozen.

nu de laatste stap ... grub updaten ... met command:

update-grub

herstart de pc en kijk wat er nu in de grub loader verschijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je al meerdere keren in dit topic kon lezen, is het normaal dat je nu Grub te zien krijgt in de plaats van de Windows bootloader.

Alle besturingssystemen en opties staan nu in één menu. Via EasyBCD kan je eenvoudig Windows als eerste optie instellen zodat deze als eerst start wanneer je niet met de pijltjes toetsen een andere opties kiest. Extra opties, buiten het wijzigen van de opstartvolgorde, gaat je enkel maar meer problemen opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info even vermelden dat poonkje112 hier een nieuw topic heeft geopend.

maar hier heb ik het over de ubuntu en dit hoort in de ubuntu ik heb veel vragen over ubuntu en ik heb een windows vraag als de grub loader probleem is opgelost dan markeer ik deze topic als opgelost en de dual boot over windows 2000 zijn meerdere vragen over dat de windows de cd rom driver niet ziet en hoe ik de geheugen van een dvd op de een partitie ( ik heb 12 dvd's met 4,5 GB dat is dus totaal 54 GB ) maar in deze topic gaat het nu meer over de GRUB loader en de windows boot loader e zo blijft het ook overzigtelijker.

aangepast door poonkje112
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.