Ga naar inhoud

wubi instalatie op windows werkt niet


Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja die doel heb ik bereikt maar dit wil ik alvast weten hoe ik ubuntu moet wissen als ik hem niet meer wil maar even over de grub loader ik heb een progama voor vista en xp om vhd's vast te maken de progama heet portlock leapfrog daar kan ik kijken in de boot manger van windows welke dualboots beshcikbaar zijn en ubuntu staat er niet in kan ik dit toevalig met easyBCD??

aangepast door poonkje112
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nadien Ubuntu te verwijderen moet je de bestaande Ubuntu-partitie te verwijderen en daarna de bootloader te herstellen via de Windows cd.

Het programma dat je vermeld wordt gebruikt om virtuele harde schijven aan te maken.

Als je Easybcd opstart en je volgt de instructies in mijn bericht dan zullen zowel Ubuntu als Windows in de lijst verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je eerst windows installeert en pas daarna linux (ubuntu in dit geval) dan zal grub de eerste boot loader worden. Afhankelijk van de gekozen schijf/partitie is het alsnog mogelik daarna de windows boot loader te zien te krijgen maar dit terzijde.

met een applicatie als easyBCD is het naar mijn weten enkel mogelijk de windows boot loader aan te passen en dus moeten we terug keren.

De eerste vraag is:

Zodra je je pc aan schakelt, zie je eerst het post bios scherm. Direct daarna ... Wat krijg je te zien ? (omschrijf liever teveel dan te weinig)

tweede vraag:

Wat i de setup van je pc eigenlijk ? Hoeveel hd's / partities ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je eerst windows installeert en pas daarna linux (ubuntu in dit geval) dan zal grub de eerste boot loader worden. Afhankelijk van de gekozen schijf/partitie is het alsnog mogelik daarna de windows boot loader te zien te krijgen maar dit terzijde.

met een applicatie als easyBCD is het naar mijn weten enkel mogelijk de windows boot loader aan te passen en dus moeten we terug keren.

De eerste vraag is:

Zodra je je pc aan schakelt, zie je eerst het post bios scherm. Direct daarna ... Wat krijg je te zien ? (omschrijf liever teveel dan te weinig)

tweede vraag:

Wat i de setup van je pc eigenlijk ? Hoeveel hd's / partities ?

de computer heeft 1 harde schijf en 3 partities een partitie van 99,96 GB ( windows ) een partitie van 448MB ( wisselschijf gemaakt met ubuntu was vereist ) en de laaste partitie van 48,61GB ( ubuntu 10.04) oke vanaf het begin de pc gaat aan en ik zie het fuijitsu siemens logo daarna laat hij alle gegevens en start de GRUB loader daarna start ik windows en windows vista start automatisch met starten zonder de windows boot loader te weergeven.

---------- Post toegevoegd om 20:12 ---------- Vorige post was om 20:11 ----------

en er is een nieuw probleem ubuntu 10.04 is gechrast ik kan ubuntu dus niet meer in ik moet iets invoeren alleen weet ik niet wat kan iemand mij hier mee helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.