Ga naar inhoud

wubi instalatie op windows werkt niet


Aanbevolen berichten

oke het is gelukt ik heb ubuntu 10.4 erop en ik heb amsn adobe flash plugin gedownload maar ik krijg geen windows bootloader maar ene gnu loader ofzo als dit verkeerd is vertel het meteen ik sluit de topic morgen ochtend.

PS: ik kan windows nog wel in maar ik kan niet op de harde schijf van ubuntu komen ( de partitie staat er niet in )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

poonkje112,

de GNU loader is GRUB (2).

stap per stap .... Hoeveel schijven heb je zitten in je pc en zijn deze aangesloten via IDE of SATA ?

Als je in windows kijkt in Disk management (start - run - diskmgmt.msc), kan je dan zien dat de totale schijfruimte

en de windows partitie een 'verschil' hebben wat overeenkomt met de grote van je ubuntu installatie ?

Je zou de partities daar thans moeten zien staan als 'unknown partitiion'.

Probeer nu goed te weten op welke 'logische locatie' deze partitie staat..

Disk 0 ... Disk 1 ... Partitie 0 ... Partitie 1 ... enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

poonkje112,

De omvang op zich doet er helemaal niet toe.

Hetgeen er nu toe doet is de benaming van de partitie waarop ubuntu staat.

Zorg dat je goed weet welke schijf/partitie het is en,

Start op van de ubuntu live cd

ga met een shell/terminal (zoals command prompt) naar de eerder genoemde config file en kijk waarnaar hij daarin verwijst voor ubuntu in de GNU Grub loader te laten verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het ook beter via windows want de cmd in windows vind ik net iets makelijker dan ubuntu want daar ben ik nog geen PRO in ik moet ubuntu nog eerst een beetje leren kennen maar eerst even dit hoe en waar kan ik waar kan ik de webcam studio downloaden met de screen recorder om een opname te kunnen maken van het bureaublad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké maar nu het moeilijkste hoe wis ik Ubuntu en dat mijn pc automatisch Windows start?

PS: de topic blijft nog wat langer open totdat ik alles weet over Ubuntu en het wissen en ik snap het nog niet om ubuntu grub loader te wissen en in de Windows bootmanger te laten verschijnen.

aangepast door poonkje112
Link naar reactie
Delen op andere sites

Poonkje112,

Zoals SpyGek82 heeft vermeld heeft het geen zin om meerdere zaken door elkaar te vragen. Zo gaan er enkel maar meer problemen ontstaan.

Welke besturingssystemen verschijnen er in de opstartlijst tijdens het opstarten van de pc? Ik vermoed dat zowel Ubuntu als Windows vermeld worden, omdat je nergens zegt dat je niet meer in Windows kan opstarten. Verder worden er waarschijnlijk wat extra opties weergegeven zoals restore en verwijzingen naar de Linux-kernel.

Het feit dat de bootloader van Ubuntu(grub2) verschijnt, is normaal. Dat besturingssysteem heb je immers als laatste geïnstalleerd en heeft zich aangepast aan de nieuwe situatie. Het enige wat je nu telkens moet doen is via de pijltjestoetsen kiezen voor het juiste besturingssysteem.

Wil je dat standaard Windows opstart dan ga je de configuratie van grub moeten aanpassen. Je kan dit doen door het aanpassen van de bijhorende configuratiebestanden, maar dan loop je het gevaar iets verkeerd te doen en weer extra problemen te veroorzaken.

Een eenvoudigere manier is het gebruik van EasyBCD.

Start op in Windows.

Download EasyBCD en start deze op. (Download link staat onderaan de pagina)

Klik links op Add new entry

Klik op het Linux/BSD tabblad

Kies bij Type de tweede optie.

Bij Edit boot menu kan je kiezen welke standaard op moet starten en hoelang het duurt voordat hij de keuze maakt als je niet op een toets drukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.