Ga naar inhoud

harde schijf partitioneren


Aanbevolen berichten

Hallo ghunterdeschepper,

je screenprint is echt onduidelijk, maar ik geloof je op je woord :)

"Virtueel geheugen" = "het bestand pagefile.sys" (wat je niet ziet in de C:\ als je weergave instellinigen zo staan dat verborgen bestanden niet moeten getoont worden). Speelt ook geen rol. 12 GB RAM is zo veel dat het systeem helemaal geen Virtueel geheugen-blok gaat aanmaken, en dat dus niet de oorzaak kan zijn voor een trage PC.

De melding "100% schijf vol " krijg je niet van Windows, maar van Utorrent... dus moet je daar de oorzaak zoeken, niet in Windows, denk ik....

Verder heb ik geen voorstellen die aan een oplossing kunnen helpen, sorry...

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ghunterdeschepper,

Voor zover ik kan opmaken uit je printscreen (die echt net iets te klein is, zoals Beerke10 reeds zei),

is je HD niet het probleem hier.

Ik blijf erbij dat je problemen 'zoekt' door video's te converteren terwijl je op je pc werkt.

Downloaden en foto's bekijken/bewerken zijn op zich geen probleem (met 12 Gb aan Ram kan je al eens enkele applicaties tegelijk gebruiken zonder problemen)

WinAVI darentegen is een applicatie welks zoveel mogelijk CPU zal gebruiken voor de video zo snel mogelijk te converteren.

Tot spijt is deze video converter (zover ik weet) een single threaded applicatie en dus zal deze enkel de primaire core van je CPU benutten.

Dit zorgt ervoor dat je ziet dat er 'slechts' 20% van je CPU in gebruik is.

Indien mogelijk, kan je een print screen maken van de task manager (tabblad 'performance') op het moment dat de pc traag werkt ?

Daar kan je ook meteen zien welk process het meeste CPU verbruik heeft (mag je er ook bij vermelden trouwens)

Zowel pagefile als sysfile (zelfs samen opgeteld) zijn slechts een fractie van je primaire partitie en hebben echt geen impact op dit probleem ... defragmentatie Kan je systeem vertragen, maar ik vermoed ... niet in de mate dat je er hiervoor een topic zult voor openen, tenslotte liet je weten dat je de pc vrij recent hebt aangekocht. (maar dit terzijde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]15984[/ATTACH]Hier is een printscreen

Als ik het goed zie heb je 1 schijf verdeeld in vier partities.

1ste partitie: 100MB gereserveerd door het systeem.

2de partitie: Je C waarop Windows staat.

3de partitie: een recovery partitie.

4de paritie: OEM partitie.

Klopt bovenstaande?

Partitie 1 afblijven, 3 en 4 kan je beter niks aan veranderen, bij PC problemen zal je zeker 3 en 4 nog nodig hebben.

Dus al je documenten, film, foto, muziek en dergelijke komen op je C schijf waarop nog 95% vrije ruimte is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even reageren op Beerke. Klopt . Die 100% weergave is enkel bij utorrent, doch enkel wanneer er op dat ogenblik nog andere bewerkingen aan de gang zijn. Zou het kunnen dat de harde schijf in die mate beperkt is dat deze wanneer je toch een download aan 3 tot 5 mb/s binnen trekt en tegelijkertijd andere bewerkingen uitvoert, deze trager reageert en daaromp deze melding geeft?

Nu op andere reageren. Dus jullie denken niet dat herpartitioneren noodzakelijk is?

En om te reageren op Clarkie. Printscreen is idd vrij klein maar krijg het niet beter. Het is net zoals jij het omschreven hebt, de verdeling van de partities van mijn harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag guntherdeschepper,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.