Ga naar inhoud

interne doelfout


wdew

Aanbevolen berichten

sinds kort krijg ik deze foutmelding ("interne doelfout") als de procedure voor het branden van een dvd wordt gestart.

na ongveeer 2-3 min. wordt de dvd (DVD+R) uitgeworpen, en kan daarna niet meer worden gebruikt.

deze foutmelding komt voor tijdens het branden met Nero Premium 7, een ook met CD Burner XP kan geen dvd worden gebakken.

het gekke is dat met beide programma's wel DVD+RW kunnen worden gebrand....

via google heb ik al een paar tips/oplossingen getest maar zonder het gewenste resultaat, dvd+r van een ander merk levert dezelfde foutmelding en ook na het uitvoeren van een update van Nero 7 komt deze foutmelding nog steeds terug.

besturingssysteem: Windows Vista Home Basic SP2

brander: Pioneer DVD-RW DVRKD08RS ATA Device

laptop: Acer Aspire 7720Z

als iemand een oplossing weet voor dit probleem dan hoor ik die heel graag!

alvast bedankt voor de reacties.

Nero7 Log interne doelfout.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar je met verschillende programma probleem mee hebt is zeer waarschijnlijk zo dat uw dvd-rom versleten is.

Een nieuw dvdrom kopen is volgens mij de oplossing.

dvd lijkt me niet versleten omdat er wel dvd+rw's gebrandt kunnen worden

-

---------- Post toegevoegd om 22:57 ---------- Vorige post was om 22:54 ----------

Je kan ook eerst eens proberen of een herstelpunt terug zetten van juist voor het probleem iets oplevert.

hoe je dat doet lees je hier.(klik erop)

dit heb ik inmiddels ook geprobeerd, helaas zonder het gewenste effect (waarschijnlijk mede doordat mijn herstelpunten niet ver genoeg terug gaan in het verleden...'

---------- Post toegevoegd om 23:00 ---------- Vorige post was om 22:57 ----------

vanavond ben ik op zoek geweest naar een site waar ik de firmware voor deze dvd-brander kan "upgraden" maar helaas niets gevonden

heeft iemand een tip/suggestie waar ik moet zoeken naar de upgrade van de firmware?

opnieuw bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga via start naar configuratiescherm.

Daar klik je op apparaatbeheer.

Klik met de rechtermuisknop op je dvd- brander en kies verwijderen.

Herstart je laptop.

Voer erna ook onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga via start naar configuratiescherm.

Daar klik je op apparaatbeheer.

Klik met de rechtermuisknop op je dvd- brander en kies verwijderen.

Herstart je laptop.

Voer erna ook onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

als de procedure van analyseren en schoonmaken is voltooid, komt de dvd-brander dan automatisch weer tevoorschijn? of moet ik daarvoor de brander opnieuw installeren oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas heb ik iets te vroeg gejuicht....

....want nadat de 1e dvd+r met succes werd gebrandt heb ik geprobeerd de volgende dvd+r te branden maar dit resulteerde in dezelfde foutmelding als waarmee ik ben begonnen: "interne doelfout"

hierna opnieuw de dvd-brander verwijderd uit "apparaatbeheer", CC Cleaner procedure uitgevoerd maar steeds weer krijg ik de melding "interne doelfout" te zien na 35-40 seconden

de actie waarop het in Nero7 fout gaat is in het begin waar de z.g. "lead-in" wordt voorbereid, de toestand van de recorder geeft dan wel "actief" aan maar kort daarna wordt de dvd+r uitgeworpen en verschijnt er weer een uitgebreide foutmelding waar de term "interne doelfout" weer naar voren komt, voordat het brandproces wordt afgebroken

verdere aanwijzingen/oplossingen/ideen zijn meer dan welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.