Ga naar inhoud

router van gebuur stoort mij


roderidder

Aanbevolen berichten

Regelmatig wordt mijn draadloze internetverbinding onderbroken. De nieuwe automatische verbinding faalt omdat het systeem geen geldig IP adres kan vinden. Bij de beschikbare draadloze netwerken staat dat van mijn gebuur als eerste te pronken en mijn router wenst zich hiermee te verbinden (hij heeft uiteraard een verschillend IP adres). Dat lukt natuurlijk niet. Ik moet dus altijd forceren om verbinding te maken met mijn eigen router. In de prioriteiten staat mijn router als eerste vermeld.

Hoe kan ik dat oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste roderidder,

Heb je een verzwakt signaal door de router van je buren of heb je gewoon problemen te verbinden met je eigen router? Uit je bericht kan ik afleiden dat het waarschijnlijk voornamelijk om dat laatste gaat. Denk er wel aan dat een verstoord signaal evengoed een gevolg kan zijn wanneer je zo'n sterk signaal van je buurman/vrouw ontvangt.

Ga naar configuratiescherm - netwerkverbindingen en selecteer jouw adapter. Kies eigenschappen en ga naar draadloze netwerken. Selecteer jouw netwerk uit de lijst en kies opnieuw eigenschappen, zorg dat in het tabblad verbinding automatisch verbinding maken met dit netwerk wanneer binnen bereik is aangevinkt.

Groet,

Mako

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je topic prefix te laat gezien en mijn bericht pas kunnen aanpassen na jouw post.

Bij deze:

Ga naar configuratiescherm - netwerkverbindingen en selecteer jouw adapter. Kies eigenschappen en ga naar draadloze netwerken. Selecteer jouw netwerk uit de lijst en kies opnieuw eigenschappen, zorg dat in het tabblad verbinding automatisch verbinding maken met dit netwerk wanneer binnen bereik is aangevinkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij XP is dat zo:

Configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik op draadloos en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op tab draadloze verbinding

Je ziet onderaan de router(s)

Klik op de vreemde router en dan eigenschappen of zo.

Klik daar op een van de tab en dan ziet je verbinding automatisch verbinding maken met dit netwerk wanneer binnen bereik is en dat moet je uitvinken zodat uw pc geen verbinding maakt met uw gebuur router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.