Ga naar inhoud

Ram geheugen


Tandan

Aanbevolen berichten

Ik heb een upgrade gemaakt van XP naar Windows 7 32bits , de 64 bits versie wilde niet opstarten niettegenstaande de voorafgaande consultatie wel die mogelijkheid zag . Ik heb echter MAAR 2 GB RAM geheugen.Zou het niet BETER zijn als ik 2 GB RAM geheugen bij installeer ,zodat er 4 GB ter beschikking is (ofschoon Win 7 32bits maar 3,6 GB zou nodig hebben)? En de volgende vraag is dan ook :zou ik kunnen van de 32bits versie een upload maken naar Win 7 64 bits , en zo ja zou 4 GB RAM geheugen voldoende zijn of moet het RAM geheugen minimaal 6 GB zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 Gb geheugen is enkel nodig als je Windows 64 bits wilt installeren.

2 Gb is voldoende voor windows 7 - 32 bits.

Ik heb het zelf ook.

Je kan beter de virtuele geheugen vergroten.

Klik op Computer en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik dan op geavanceerd systeeminstelling

Klik op tab geavanceerd

Klik daar op presatie / instelling

Klik tab geavanceerd

Dan invullen zoals tekening en dan op instellen klikken.

post-6829-1417704731,4212_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Stegisoft. Ik heb begrepen dat méér RAM niet hoeft , maar niet dat dit zou nutteloos zijn en/of géén positief effect zou hebben op de prestaties . Ondertussen heb ik wel jouw raad opgevolgd .

Asus ook bedankt , ik denk dat jij vindt dat 2 GB iets te veel is -maar 3.2 GB herkend -en dat 1 GB bijsteken voldoende zou zijn .Ik weet echter nog niet hoeveel GB RAM ik moet hebben als ik zou overschakelen maar Win 7 64bits ,maar ben mij wel bewust dat ik al mijn gegevens dien veilig te stellen en opnieuw mijn programma's moet herinstalleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 64 bits hebt je minimaal 4 Gb geheugen nodig maar meer mag ook.

Best dit doen om te zien welke moederbord je hebt:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus ook bedankt , ik denk dat jij vindt dat 2 GB iets te veel is -maar 3.2 GB herkend -en dat 1 GB bijsteken voldoende zou zijn .

Nope, ik ben voorstander van 4GB RAM...zowel in 32 bits als 64 bits versie.

Om te weten welke upgrade er mogelijk is hebben we meer info nodig : het Speccy-logje (zoals stegisoft vroeg) is hier een aangewezen hulpmiddel...indien het om een merk-PC of laptop gaat : graag vermelding van het merk en de volledige type-aanduiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Stegisoft en Asus , hieronder dan de link

http://speccy.piriform.com/results/i5C3O0nUAZidTwA5xPqXuh5

Ik ben begonnen rond 1984 met een EPSON PC computer met DOS .Daarna werden mijn computers(sic) samengesteld door Tribout Computer Systems , die mijn eerste PC leverde met de vroege windows 2 in de late jaren 80 die kort daarna geupgraded werd naar windows 3 . Daarop volgden nog andere samenstellingen , andere CPU , harde schijf , RAM enz. vlgs de evolutie en de noodzaak , met de windows ?? , windows millenium(of 2000 ?) en ten slotte Windows XP met de 3 Packs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het Speccy rapport ingekeken en ik was verrast van de hoeveelheid gegevens , enkele zaken zijn me niet vreemd en veel is 'chinees' . Ik troost mij met de gedachte dat een mens niet alles kan/moet weten. Maar mijn corresponten hebben mij toch fantastisch EN snel geholpen , waarvoor mijn oprechte dank .Ik kan nu een onderbouwde beslissing nemen. Hiermede sluit ik deze "vraag en antwoord" af en misschien kan ik ook eens een steentje bijdragen om een correspondent te helpen ?.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.