Ga naar inhoud

Er kan geen thuisgroep worden ingesteld op deze computer (de mijne dus)


WaWa

Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Clarkie,

Ik heb alles gelezen en uitgevoerd. In mijn geval is de "zender" een D-link DWA 140. Volgens Samsung moet ik de knop indrukken als de TV dat vraagt en heb ik 2 min. tijd. Echter, wanneer ik de knop indruk - en ingedrukt hou - begint het lampje rapper te knipperen, maar de TV reageert niet. Kan het zijn dat de wanden het signaal tegenhouden. Waarom heeft het lang geleden wel eens gewerkt en nu niet (meer)? Hoe ver draagt een Wifi signaal eigenlijk?

MvG |||| WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie;

[1] Mijn TV doet het internetten wél goed met het signaal van de Bbox2. Hier lukt alles en is het beveiligd mat een WPA2-security Passphrase en SSID.

[2] Ik heb die D-link via USB aangesloten op mijn desktop die geen Wifi had. Hiermee zou (volgens D-link) het moeten lukken met een druk op de knop alleen. Mijn TV vraagt dat ook tijdens de 'wireless instellingen'. Manueel kan niet omdat de TV die 'one foot connection' optie niet heeft. Toch zie ik de naam van mijn PC in de dialoog.

Begrijp ik het verkeerd? Of kan de Bbox ook als zender voor de pc dienen? Die staat op 5 - 2.432 GHz ingesteld. In de Samsung handleiding staat dat alleen 2.4 GHz werkt. Ik wou het tijdelijk bekabeld proberen, maar dan moet ik een USB/RJ45 converter kopen (€ 30). Een kabel kan niet definitief wegens de afstand en de muren. Een PLC-adapter misschien? Maar er loopt al een voor het TV-signaal. Ik hoop dat het lukt met de D-link. Maar: als ik mijn netwerkverbindingen controleer zie ik : D-link niet aangesloten... Waarom is dat?

MvG ||| WW

Morgen kan ik nog testen doen, want nu wordt de TV opgeëist door mijn ega.

aangepast door WaWa
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Ik maak vooruitgang! Van op het internet het stuurprogramma van de D-link 140 geherinstalleerd. Ook opnieuw de knop ingedrukt en de TV reageerde positief. Nu zie ik op de TV wat ik voordien niet zag: de naam van de PC in de lijst van aangesloten apparaten. Echter, als ik er op klik krijg ik de optie om Video's, Afbeeldingen, etc. te zien. Ik zie alleen mappen, maar kan ze niet openen. Wat is er nu nog te doen? Zijn ze nog gesloten? Hoe krijg ik ze nu beschikbaar?

MvG |||| Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-19635-1417704740,4932_thumb.jpg Clarkie, Kan je met deze afbeelding iets doen? Ook zie ik nu in het systemvak groene streepjes die de zend/ontvangstkwaliteit tonen: slechts 37%.Eindelijk ben ik er in geslaagd de verbinding terug te realiseren! De TV toont mijn computer in de lijst met aangesloten apparaten. Als ik er naar toe navigeer, krijg ik video (en afbeeldingen) te zien. Maar: om de een of andere reden krijg ik ze niet open en worden er dus geen video's getoond vanop mijn PC. Ik ben dus al heel wat opgeschoten en toch lukt het laatste niet.

MvG |||||| WW

MvG

WW

aangepast door WaWa
toevoegingen
Link naar reactie
Delen op andere sites

De TV toont mijn computer in de lijst met aangesloten apparaten. Als ik er naar toe navigeer, krijg ik video (en afbeeldingen) te zien. Maar: om de een of andere reden krijg ik ze niet open en worden er dus geen video's getoond vanop mijn PC. Ik ben dus al heel wat opgeschoten en toch lukt het laatste niet.

MvG |||||| WW

MvG

WW

Clarkie,

De meeste zijn MP4. Niets lukt. De gedeelde map opent zelfs niet.

Ik zit nu echt vast hiermee.

MvG

WW

In je eerste bericht vermeld je dat je video en afbeeldingen te zien krijgt maar ze niet kan afspelen, bedoel je daar de map video en de map afbeeldingen mee?

Krijg je die mappen niet geopend, staan die films daar nog in een submap?

Maak eens een map aan rechtstreeks op je schijf, dus niet in een andere map.

Plaats daar een videobestand in en zorg dat de map een gedeelde map is.

Lukt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Ik zie eerst en vooral in de aangesloten apparaten mijn PC met mijn naam en een Windows-teken. Dus ben ik 'aangekomen'.

Dan zie ik een aantal, blijkbaar voorgeprogrammeerde Video-mappen en: naar bovenste map gaan. Dat doe ik en dan schakelt de TV naar: "aansluiting controleren".

Nu zal ik eens doen wat je zegt: één map met één video-bestand in mpeg 4.

Ik hou je op de hoogte.

MvG

WW

---------- Post toegevoegd om 11:03 ---------- Vorige post was om 10:50 ----------

Clarkie,

Alles zoals hiervoor. Verbinding duidelijk tot stand gekomen. Via all Share zelfs naar Video's gegaan en ik zie die nieuwe map niet. De TV blijft maar zeggen "naar bovenste map gaan". (Stomme TV...) Of ben ik ergens s***?

MvG

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.