Ga naar inhoud

Teamspeak 3 en static


trikke11

Aanbevolen berichten

Gegroet,

ik ben een verwoed WWI flightsimmer en vlieg al een paar jaar voor hetzelfde squadron. Als we in onze eigen server spelen met een beperkt aantal deelnemers heb ik geen problemen.

Maar vaak nemen we deel aan online veldslagen. Van zodra er veel vliegtuigen in mijn buurt komen, vervormen de stemmen. Ze worden blikkerig, vallen weg en ik versta niemand meer. De anderen kunnen mijperfect blijven verstaan. Op die manier hoor ik de vijand aankomen nog voor die zichtbaar is. Da's wel een grappige bijkomstigheid. Ik heb eigenlijk radar op die manier. ;-)

Maar da's uiteraard niet de bedoeling. Als de communicatie uitvalt tijdens een dogfight is het spel zo goed als om zeep.

Pingrate schommelt tussen 15 en 20 ms.

Jitter 0 ms

linequality A

4 Mbps down

0.44 Mbps up

Wat veel beter is dan veel van mijn medepiloten en die hebben nergens last van.

Ik gebruik Realtek PCie GBE netwerk adapter. De PCboer beweert dat daar het probleem niet kan liggen. Ik heb de PC daar al verschillende keren laten nakijken. Niks aan de hand met de machine, wordt er beweerd.

Blijft er nog over: de adsl homegateway van Linksys, waarmee ik mijn internetverbinding verdeel over twee PC's. Als ik mijn gamerPC rechtstreeks op het net aansluit, blijft het probleem, dus de router is niet de oorzaak, me dunkt. Ik probeerde al Ventrillo en Mumble en die doen precies hetzelfde. Het is dus niet echt een TS3 issue.

Komt er nog eens bij dat Teamspeak me om de vijf voet disconnect. Het maakt meteen weer verbinding, maar da's uiteraard ook niet leuk gamen op die manier.

Na een jaar sukkelen ben ik serieus ten einde raad. Het heeft weinig zin in een online squad te blijven vliegen als je niet met mekaar kan praten.

Iemand een idee ?

aangepast door trikke11
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi trikke11,

Welkom op het PCH...

De waarden die je hierboven vermeldt zijn dan wel behoorlijk in orde, dit neemt niet weg dat wanneer alles een beetje drukker wordt er geen haperingen kunnen ontstaan.

Je gebruikt een apart programma om ingame te communiceren met elkaar als ik het goed begrijp (Teamspeak). Heb je daar al eens bij je instellingen gekeken als alles goed staat.

Treden de problemen enkel op als het wat "druk" wordt in het spel of heb je ook communicatieproblemen als alles rustig is?

Kan je uitsluitsel geven als het probleem zich situeert wanneer veel mensen die tegelijk praten via Teamspeak of wanneer het in het in het spel wat chaotischer wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teamspeak, Ventrillo en Mumble werden allemaal ingesteld zoals mijn collegapiloten het ook instelden. Is het voorbarig aan te nemen dat die instellingen ook voor mij zouden moeten werken ?

Ik heb nooit problemen zolang het rustig blijft. Ik hoor de vijand voor visueel contact aankomen aan de storing die optreedt. Er hoeft niet eens gepraat te worden. Als de concentratie aan spelers in de server in mijn virtuele buurt de hoogte in gaat, begint het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de problemen ook ondervindt bij de overige programma's kan je een probleem daar wel zo goed als uitsluiten. Kan je eens volgende doen,

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Jouw computer overtreft in elk geval alle specificaties die gesteld worden voor het spel. Jouw internetabonnement voorziet eveneens de nodige opties voor een goede connectie. Desalniettemin moeten we het probleem toch bij de verbinding zoeken aangezien hardware zo goed als uitgesloten is.

Wanneer de stemmen vervormen of wegvallen telkens wanneer het aantal (vijandelijke) vliegtuigen stijgt, heb je dan ook last van haperingen met de gameplay?

Heb je nog veel andere programma's of processen lopen op je computer? Wat is zo je gemiddeld CPU gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen het punt waar mijn internet uit de muur komt en de router zit een kabel van 10 meter. Kan dat de boel vertragen ? Ik heb ook vaak het gevoel dat andere spelers veel sneller gaan. Terwijl ik toch niet echt een onervaren flightsimmer ben.

Ik heb eerder al overwogen het eens zonder kabel te proberen door me zo'n dLan aan te schaffen. Die doet het over het elektriciteitsnet. Maar het zou me verbazen dat het écht de boel versnelt.

dLAN® 500 AVplus ... Productomschrijving ... devolo AG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.