Ga naar inhoud

Teamspeak 3 en static


trikke11

Aanbevolen berichten

Ik herinner me zeker dat ik Belgacom al eens confronteerde met het verschil. Reactie: niet alle lijnen kunnen dat aan, als je in de verkeerde buurt woont, heb je gewoon pech. Duh !
25 Mbps ga je niet halen maar er zit wel meer in dan je huidige 4,6.

Volgens de gegevens van je WAG zit je op ongeveer 3 km van de centrale maar je hebt nog voldoende marge om een hoger snelheidsprofiel te krijgen.

Downstream margin is 22 en dat is heel goed. het minimum voor een stabiele verbinding is 7.

Volgens mij moet je makkelijk een 6 Mbps en misschien wel 9 Mbps kunnen halen.

Ik zou toch nog eens contact nemen met BGC en een hoger profiel vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De afstand tot de centrale kan je afleiden uit de downstream line attenuation.

Dit is de vezwakking die het signaal ondergaat op de lijn en deze bedraagt ongeveer 10 db per km.

In jou geval is de verzwakking 34 db wat overeenkomt met 3 tot 3,5 km (bij benadering).

De Downstream margin is de signaal - ruis verhouding ofwel de sterkte van het signaal dat bij jou toekomt.

Hoe hoger dit is, hoe beter. Dit hangt samen met de attenuation of verzwakking; hoe sterker (hoger) de verzwakking, hoe zwakker het signaal bij toekomt en hoe kleiner dus de margin.

De margin wordt ook beinvloed door de snelheid van het profiel. Als de snelheid omhoog gaat, zal de margin kleiner worden.

Zoals ik reeds aanhaalde is een minimum van 7 db nodig voor een stabiele verbinding en met jou margin (22 db) moet je volgens mij makkelijk 9 Mbps kunnen halen.

Even off topic.

Ik zat vroeger in een gelijkaardige situatie, verzwakking van bijna 50 en een margin van amper 10 op een 1 Mbps profiel en regelmatig verbinding weg.

Provider aangeschreven maar zonder resultaat.

Ben dan van provider veranderd en deze heeft wel moeite gedaan. Belgacom er bij gehaald om de zaak te testen en toen op vraag van de provider door belgacom op een andere centrale aangesloten.

Vanaf dan had ik een 9 Mbps profiel zonder uitval. Verzwakking was dan 8 db en de margin 45 db.

Helaas was 9 Mbps het maximum voor mijn abonnement want ik had makkelijk meer aangekund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.