Ga naar inhoud

MS Office Powerpoint 2007 - muziek toevoegen


Optika

Aanbevolen berichten

Ik heb een mp3 file toegevoegd aan een Powerpoint voorstelling om door te sturen naar vrienden.

Maar deze kunnen de muziek niet horen.

Dan maar de mp3 geconverteerd naar wav ..... en dat werkt wel. Uiteraard met het gevolg ...een veel grotere

Powerpoint voorstelling qua volume.

Overal lees ik dat mp3 audio kan toegevoegd worden. Maar hoe ????

Elke tip is welkom.

Bedankt bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het muziekbestand ingesloten of gekoppeld?

Via onderstaande links lees je er alles over.

Inpakken en wegwezen - hintsentips - Clickx

Muziek toevoegen in PowerPoint - hintsentips - Clickx

Mijn geluid wordt niet afgespeeld - PowerPoint - Office.com

Bedankt voor de nuttige tips Clarkie die ik zal volgen. Mijn probleem is dat een WAV-file wel zonder problemen wel wordt opgenomen maar een MP3-file niet wat uiteraard een groot verschil geeft qua volume van de PPS of PPT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Optika, op internet vond ik een trukje om Powerpoint te laten 'denken' dat het mp3 bestand een wav bestand is (wav bestand is dan even groot dan mp3 bestand!)

In het begin moet je een map maken om het overzichtelijk te houden, maar die map moet niet aangemaakt worden door de ontvanger van de mail. Maar enkel voor jezelf moet je een map aanmaken. Dus later kan je gewoon het powerpoint bestand doorsturen, zonder mp3 apart bij te voegen (want het is toch een wav).


Dit is de procedure:

1. Maak een map aan, bv. de map MijnPresentatie

2. Plaats in die map je powerpoint-presentatie en het mp3 bestand. Deze map bevat dus 2 bestanden. Eventueel plaats je er ook je afbeeldingen, ...

3. Download het programma CDex hier:

Download CDex from SourceForge.net

4. Start het programma CDex op. Ga naar het menu Convert en kies "Add a RIFF-WAV header(s) to MP2 or MP3 file(s). Druk nu op de drie puntjes ... naast het woord Directory. Kies nu de map die je in stap 1 had aangemaakt en druk op OK. Het programma toont nu het mp3 bestand uit die map bij "Available files". Druk op Convert. En nu komt het grappige: het programma CDex 'maakt' van je mp3 een .wav bestand, dat even groot is als je mp3 bestand.

5. Open nu je powerpoint-presentatie. Ga naar het menu Invoegen en aan de rechterkant klikt u op de knop Audio/Audio uit bestand... Ga natuurlijk naar je map die je in stap 1 hebt aangemaakt, want daar zitten je bestanden. U krijgt u 2 bestanden te zien: jouw mp3 en de wav. Hoe weet je nu welk de mp3 versie is en welk de wav? Wel rechtsklik eens op één van de 2 bestanden en kies Eigenschappen. Je ziet dan direct wat voor een bestand het is. Neem het wav bestand. (het tweede bestand meestal) en klik op Invoegen.

6. Klik dan op het luidsprekertje en ga naar de tab Afspelen. Bij starten zet u "Automatisch". Eventueel kunt u het luidsprekertje uit de dia slepen zodat gebruikers dat luidsprekertje niet zien.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kurtt .... ik ga dat zeker uit probreren. Als het lukt hoort nog van mij.

Intussen heb ik ook al gevonden dat een mp3 niet kan "embedded" worden in Powerpoint 2007.

Bedankt voor de medewerking.

Een donatie voor het werk dat jullie allemaal voor ons doen is niet meer dan billijk.

wordt vandaag nog uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.