Ga naar inhoud

Nieuwe Asus X37S


Aanbevolen berichten

Ik heb vorig weekend een nieuwe laptop gekocht omdat mijn 4 jaar oude Medion, mijn speciaal softwareprogramma niet meer kon draaien. Het programma is vrij grafisch en lijkt wel vrij veel te vergen wat capaciteit betreft.

Ik ken er niets van en heb dus aan de verkoper een degelijke pc gevraagd met voldoende capaciteit. Nu is hij nog steeds vrij traag. Ik vond gisteren zelfs dat hij traag reageerde bij het copiëren van gegevens in een Excel worksheet. Heb ik me dan de verkeerde 'laten aansmeren'? of doe ik iets fout. Er staan hier toeters en bellen op zoals bv Intel TurboBOost Technology, maar ik heb geen idee wat ik er mee aan moet.

Kan iemand me wat raad geven? Ook in het gebruik van die Asus dingen die er op staan?

Dank je wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben je zeker dat het een x37s is en niet een x73s? Je was je beter komen informeren voor de aankoop ipv er achter.

Als het een x73s is hoop ik dat je niet te veel betaald hebt want dit is nog een oud model

traag bij het kopieren van gegevens in excell? :s

Hoeveel gegevens zijn dat dan wel niet?

In ieder geval weet ik niet hoeveel grafische vermogen jij nodig hebt voor je software maar een geweldige aankoop heb je niet gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze reactie is wel een afknapper... Ik weet niet of ik hier een prijs mag vermelden maar ik heb hem 799 betaald en had gehoopt dat dit een investering naar de toekomst was, want zo was ie me ook wel verkocht. Het is inderdaad een x73s. Maar een oud model?... dat is pas helemaal erg.

aangepast door embroiderit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens kijken naar de volledige type-aanduiding van je Asus X73S ?...er volgen dus nog een aantal cijfers / letters nà X73S, bijvoorbeeld : Asus x73sj-ty056v.

Je vindt deze type-aanduiding op een sticker (van Asus, dus niet van Microsoft) op de onderzijde van de laptop :

post-20447-1417704778,5974_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De X73SV-TY232V blijkt inderdaad een eindereeksmodel te zijn wat in de meeste winkels reeds niet meer verkrijgbaar is, wat niet wegneemt dat het toestel is met goede specificaties.

Neem de opstarters eens grondig onder handen met Soluto :

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt! Maar nog een vraag : hij blijkt traag te zijn wat betreft mijn grafisch programma. Ligt dat aan mijn programma of aan de laptop? Ik had specifiek gevraagd naar een pc die daar goed voor zou zijn...Anders wil ik hem eigenlijk wel gaan ruilen als dat enigszins kan...want ik moet er elke dag mee werken en ik verlies teveel tijd wanneer hij traag is, of tijdelijk bevriest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.