Ga naar inhoud

Nieuwe Asus X37S


Aanbevolen berichten

Je hebt al wel door dat je hier te maken hebt met een totale digibeet neem ik aan :)

Geeft niet hoor, zo is iedereen begonnen en ik ken niets van borduren... ;-)

Zoals verwacht voldoet je laptop ruimschoots aan de systeemvereisten...de leverancier van je software vermeldt zelfs expliciet dat het programma geschikt is voor Windows 7 64-bit :

I-Cliqq can also wun on the win7 64bit OS.

De oorzaak valt dus niet te zoeken de specificaties van je laptop, ook niet in je besturingssysteem.

Een Asus-laptop is (helaas) royaal voorzien zogenaamde bloatware : software die de laptopfabrikant installeert maar die niet altijd even zinvol is en regelmatig ook je systeem onnodig belast.

Wanneer je Soluto uitvoert ga je deze software gegarandeerd tegenkomen...heel veel daarvan kan je uitschakelen bij het opstarten, een goede leidraad (Engelstalig) vind je als je hier klikt.

Check eens of het aanpakken daarvan je laptop soepeler laat draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet er meer dan 3 minuten over om op te starten. Ik heb de Soluto vanmorgen even geïnstalleerd en even gekeken, maar daarna moest ik naar mijn werk. Het zal dus iets voor vanavond worden (na het borduren :) ). Maar ik kom hier zeker op terug. Vraag is nog altijd echter: heb ik een goede of een slechte aankoop gedaan... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet er meer dan 3 minuten over om op te starten.

Da's dus royaal lang...veel te lang.

Dit wijst er op dat er heel wat onnodige opstarters aanwezig zijn...imho moet jij deze tijd zowat kunnen halveren mits grondig "strippen".

Vraag is nog altijd echter: heb ik een goede of een slechte aankoop gedaan... :)

Je hebt een nieuwe laptop gekocht met stevige specificaties die inderdaad zogezegd "einde reeks" is maar, dat maakt hem zeker niet tot een slechte aankoop.

De huidige evolutie aan toevloed van nieuwe modellen kan je sowieso niet bijhouden, zeker als je weet dat het gemiddelde model na zowat 1 tot 1.5 jaar van de markt wordt gehaald.

Ik kocht mijn laptop in juni 2010, 11 maanden later werd het model van de markt gehaald...hij werkt nog altijd feilloos en kan nog altijd ruimschoots mee met de huidige "top".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Wel blij dat hij dan toch goed is :) . Ik heb zonet even gekeken naar die link met die bloatware. Ik heb van veel van die dingen zelfs nog nooit gehoord. Ik gebruik mijn pc eigenlijk alleen voor mails, excel voor mijn boekhouding/stockbeheer, en dan natuurlijk het borduurprogramma. Ik denk dat ik daar dus wel een boel af kan halen. Moest ik ze later terug nodig hebben, kan ik die er toch terug op zetten, niet? En dan een heel aantal dingen niet mee laten opstarten..Dat wil dan toch ook zeggen dat het gewoon iets langer duurt als je ze wil openen hé?

Ik heb ook even gekeken naar die Intel Boost Technology, misschien kan dat wel helpen bij mijn borduurprogramma.

Maar ik ga nu even aan het werk en bekijk het vanavond verder. Ik zal dit onderwerp dan voorlopig afsluiten als opgelost. Nogmaals bedankt en je ziet mij wel verschijnen in een ander deel van het forum :) met weer andere vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo vrij om je topic nog eventjes te heropenen... :-)

Het is niet de bedoeling dat je deze software gaat verwijderen van je systeem, maar dat je het automatisch opstarten er van (samen met Windows dus) uitschakelt...om dat uit te voeren heb ik je Soluto voorgesteld : op deze manier ga je veilig te werk (met de Bloatware Guide als leidraad) en kan je altijd weer opnieuw overgaan tot "inschakelen" als je dat wenst.

Op mijn systeem zijn er maar 3 programma's van de Asus software ingeschakeld : ATKOSD2 (als je deze uitschakelt krijg je zeer basic on-screen afbeeldingen, bijvoorbeeld bij in- en uitschakelen van je Wifi), ATK Media (als je deze uitschakelt functioneren je multimedia toetsen, indien aanwezig, niet meer) en ATK HotKey (als je deze uitschakelt werkt de Fn-functie niet meer).

Zeker uit te schakelen : Asus Live Update (ALU) en (indien aanwezig) Asus WebStorage.

Als je opstarttijden wil vergelijken kan je in dit topic terecht...staar je daar echter niet blind op de opstarttijd die ik met mijn laptop behaal : ik werk met een hybride harde schijf (SSHD)...met de standaard harde schijf was mijn opstarttijd net geen minuut.

Graag nog enige feedback na de "snoeibeurt" : zowel wat betreft het opstarten, maar ook wat betreft de traagheid die je reeds eerder aanhaalde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor !

Asus-fan ?...momenteel wel, ja...maar in mijn "vorig leven" was ik ook perfect gelukkig met een Medion... ;-)

Toen ik me hier registreerde realiseerde ik me plotsklaps dat ik nog geen nickname had bedacht...ik koos dus voor het eerste waar mijn oog op viel, lol !

Succes !...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Soluto 'ingeschakeld' om mijn start-up tijd te verminderen en dat is dus al wat gelukt. Ik zit nu aan 2min 18sec.

Maar mijn borduurprogramma werkt echt niet naar behoren :( Geen idee wat er mee aan de hand is, maar het blijft voortdurend hangen... Ik zal moeten uitzoeken hoe dat komt... maar er zijn maar een 170-tal gebruikers van deze software wereldwijd, dus zal dat niet zo eenvoudig zijn. Al de rest loopt 'gesmeerd' ook in excel nu. Dus hartelijk bedankt!

aangepast door embroiderit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.