Ga naar inhoud

unicode utf reageert niet (?)


daannijsse

Aanbevolen berichten

inmiddels heb ik mijn computer met de ctrl / alt / delete tot "bedaren" moeten brengen. Oftewel, ik kon niet zo veel meer. Die pagina bleef maar staan en kon ik niet weg krijgen. Kon ook niet meer reageren. Ja ik kon wel typen, maar het werd niet opgeslagen / verstuurd. Enig idee wat dat betekent / betekend heeft?

Daan

---------- Post toegevoegd om 17:05 ---------- Vorige post was om 17:04 ----------

Hoi Clarkie, ik zie nu pas, dat dit bericht van jou kwam. Bedankt. Het is gelukt.

Daan

Hallo,

inmiddels een paar dagen verder. Paar vragen opmerkingen:

1/ Zoals ik vermeld had, moest ik mijn computer een maand geleden helemaal leeghalen. Ik ben toen ook een paar programma's kwijt geraakt. Programma's van reviver (destijds via een link van jullie site gehaald. Nu heb ik de gegevens weer terug gekregen en de programma's weer geïnstalleerd. Deze programma's hebben mijn computer weer gescand en tot mijn verbazing weer heel veel fouten opgespoord. En dat terwijl dat hele proces van fouten opsporen net met behulp van jullie gedaan is. Hoe is dat te verklaren? Zie bijlages

2/ Sinds een paar dagen (sinds de scans, die ik met behulp van jullie uitgevoerd heb) zit google chrome op mijn computer geïnstalleerd. Alle links naar internet lopen nu via google chrome. En ook de link naar het citrix-programma van mijn werk loopt plotseling via google chrome. Ook deze link (in mijn mail) naar jullie site. Is dat een bewuste keuze van jullie? Voor de rest gebruik ik internet explorer.

3 / Ik kan nu wel weer bijlages bijvoegen. Is dat de kracht van google chrome of is dat toeval.

4 / Nog steeds problemen met alles wat via een facebookmail binnenkomt. Als ik in zo'n facebookmail klik, werkt mijn windows live niet meer en moet ik het mailprogramma afsluiten. Hoe krijg ik dat getackeld?

Daan

post-5321-1417704788,7737_thumb.jpg

post-5321-1417704788,8083_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1/ Programma's als Reviver heb je eigenlijk niet nodig. Drivers moet je niet updaten als alles goed werkt en voor het registeronderhoud is er maar 1 veilig programma en dat is CCleaner.

2/ Google Chrome heb je waarschijnlijk mee laten installeren met CCleaner. Je kan Chrome weer verwijderen als je wil via het configuratiescherm - programma's en onderdelen.

Je kan ook Internet Explorer weer instellen als je standaard browser en Chrome houden als backup in geval IE moeilijk doet.

3/ Als je werkt via de webmail kan het best zijn dat het met de ene browser niet lukt en met een andere wel en dan zit de fout waarschijnlijk in de instellingen van de browser of in de manier waarop de browser omgaat met fouten in de html code van de pagina.

4/ Heb je al geprobeerd om Live mail opnieuw te installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1/ Programma's als Reviver heb je eigenlijk niet nodig. Drivers moet je niet updaten als alles goed werkt en voor het registeronderhoud is er maar 1 veilig programma en dat is CCleaner.

2/ Google Chrome heb je waarschijnlijk mee laten installeren met CCleaner. Je kan Chrome weer verwijderen als je wil via het configuratiescherm - programma's en onderdelen.

Je kan ook Internet Explorer weer instellen als je standaard browser en Chrome houden als backup in geval IE moeilijk doet.

3/ Als je werkt via de webmail kan het best zijn dat het met de ene browser niet lukt en met een andere wel en dan zit de fout waarschijnlijk in de instellingen van de browser of in de manier waarop de browser omgaat met fouten in de html code van de pagina.

4/ Heb je al geprobeerd om Live mail opnieuw te installeren?

Hallo,

1/ ik heb die reviver programma's in gebruik, omdat dit en advertentie op jullie site was. Eigenlijk niet nodig zeg je, maar ze kunnen toch ook geen kwaad?

2/ ik gebruik eigenlijk voor alles standaard internet explorer. Ik krijg ook geen melding in de trant van: "internet explorer is niet uw standaard browser" of iets dergelijks. Google chrome wordt nu gebruikt voor het opstarten van het citrixprogramma van mijn werk en google chrome wordt automatisch gebruikt als ik een link in een mail aanklik. Op zich heb ik er nog geen problemen mee (maar ook niet direct voordeel, voor zover ik kan nagaan)

3/ ik heb het niet over webmail.

4 / Ik heb windowslivemail nog niet opnieuw geinstalleerd. Dat wil ik uiteraard best doen, maar ik wil nu wel al mijn huidige mail bewaren. Blijven die bewaard, of moet ik die op een andere manier veilig stellen.

Op welke manier kan ik het beste windows live mail opnieuw installeren? Zonder verlies van huidige mails.

bedankt alvast

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zo direct de standaardlokatie voor de mailbestanden niet vinden maar je kan je mailberichten ook exporteren.

Je kan elke map apart of alle mappen in 1 keer exporteren. Kies als bestandsindeling wel voor windows live mail

Dan kan je zelf de lokatie bepalen waar je de exportbestanden opslaat en na de herinstallatie, kan je de mails weer importeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zo direct de standaardlokatie voor de mailbestanden niet vinden maar je kan je mailberichten ook exporteren.

Je kan elke map apart of alle mappen in 1 keer exporteren. Kies als bestandsindeling wel voor windows live mail

Dan kan je zelf de lokatie bepalen waar je de exportbestanden opslaat en na de herinstallatie, kan je de mails weer importeren.

ok, maar hoe gaat dat dan? mailmappen exporteren en (later weer) importeren?

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze pagina vind je een (engelstalige) uitleg over exporteren en importeren van emailberichten in windows live mail.

Ik zal proberen het kort te vertalen.

1.exporteren

Open windows mail en klik op het tabje links van home.

Dan kies je voor exporteren en vervolgens voor mailberichten.

Kies als bestandsindeling voor windows live mail en klik volgende.

Klik op Bladeren, bepaal de lokatie waar je het exportbestand wil opslaan (maak eventueel een nieuwe map aan), klik OK en dan volgende.

Selecteer alle mappen en klik volgende.

De mappen worden nu geëxporteerd en opgeslagen op de gekozen lokatie.

Na het export proces klik je op beeindigen.

2. Importeren.

Open windows mail en klik op het tabje links van home.

Dan kies je voor importeren.

Kies als bestandsindeling voor windows live mail en klik volgende.

Klik op Bladeren, blader naar de lokatie waar je het exportbestand hebt opgeslagen, klik OK en dan volgende.

Selecteer alle mappen en klik volgende.

De mappen worden nu geïmporteerd.

Na het import proces klik je op beeindigen.

In het linker paneel onderaan zie je nu opslagfolders en daaronder geïmporteerde mappen.

Hier staan alle geïmporteerde mappen en je kan ze van daaruit verplaatsen naar je nieuwe account.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze pagina vind je een (engelstalige) uitleg over exporteren en importeren van emailberichten in windows live mail.

Ik zal proberen het kort te vertalen.

1.exporteren

Open windows mail en klik op het tabje links van home.

Dan kies je voor exporteren en vervolgens voor mailberichten.

Kies als bestandsindeling voor windows live mail en klik volgende.

Klik op Bladeren, bepaal de lokatie waar je het exportbestand wil opslaan (maak eventueel een nieuwe map aan), klik OK en dan volgende.

Selecteer alle mappen en klik volgende.

De mappen worden nu geëxporteerd en opgeslagen op de gekozen lokatie.

Na het export proces klik je op beeindigen.

2. Importeren.

Open windows mail en klik op het tabje links van home.

Dan kies je voor importeren.

Kies als bestandsindeling voor windows live mail en klik volgende.

Klik op Bladeren, blader naar de lokatie waar je het exportbestand hebt opgeslagen, klik OK en dan volgende.

Selecteer alle mappen en klik volgende.

De mappen worden nu geïmporteerd.

Na het import proces klik je op beeindigen.

In het linker paneel onderaan zie je nu opslagfolders en daaronder geïmporteerde mappen.

Hier staan alle geïmporteerde mappen en je kan ze van daaruit verplaatsen naar je nieuwe account.

Hallo

Ik gebruik windows live mail. Als ik dat open, dan zie ik dit (zie bijlage)

Daan

post-5321-1417704797,8621_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, helaas, ik wordt een beetje moe van alle (fout)meldingen die ik krijg. Het ene probleem is nog niet opgelost, of er dient zich al weer een nieuw probleem aan. Het heeft me 2 uur gekost voordat ik eindelijk op deze pagina terecht ben gekomen. Alleen maar meldingen en kleine blauwe rondjes over mijn beeldscherm en overal de tekst: reageert niet of werkt niet.

In de bijlage een greep uit de meldingen. Ik heb riviversoft al verwijderd.

Daan

post-5321-1417704798,6782_thumb.jpg

post-5321-1417704798,7217_thumb.jpg

post-5321-1417704798,7581_thumb.jpg

post-5321-1417704798,7897_thumb.jpg

post-5321-1417704798,8223_thumb.jpg

post-5321-1417704798,8554_thumb.jpg

post-5321-1417704798,8863_thumb.jpg

post-5321-1417704798,9178_thumb.jpg

post-5321-1417704798,9484_thumb.jpg

post-5321-1417704798,9805_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens een systeemcontrole.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Maak na afloop van de scan een afbeelding van het opdrachtprompt en voeg dit toe aan je volgend bericht.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.