Ga naar inhoud

unicode utf reageert niet (?)


daannijsse

Aanbevolen berichten

  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

Hallo,

inmiddels zijn we weer een paar weken verder. Het probleem waarmee ik deze discussie begon, bestaat nog gedeeltelijk. Ik krijg nu geen utf-foutcode, maar nog wel steeds problemen als ik maar iets van facebook in mijn mail krijg en dit aanklik. Ik wil windowslivemail wel opnieuw installeren, maar ik wil mijn mail niet kwijt. Zoals ik al in bericht 47 aangaf, correspondeert de info niet met wat in bericht 46 vermeld wordt. Heeft iemand nog een nieuwe suggestie?

Een andere optie is mogelijk om om de mail, die ik wil bewaren tijdelijk naar mijn gmailadres sturen. Als ik dan windows live mail er af haal en vervolgens weer opnieuw installeer, dan komen die vanzelf toch weer terug, of maak ik nou een denkfout?

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het lezen van dit uitgebreide topic heb ik een aantal bedenkingen / suggesties / vragen :

Uit je logjes blijkt dat SP2 niet werd geïnstalleerd én dat je werkt met Internet Explorer 7...is daar een specifieke reden voor ?...ga naar Windows Update (configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update) en klik links op 'zoeken naar updates'...voer de installatie van de updates uit en indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op.

Je kan Service Pack 2 ook apart downloaden en dan installeren...Internet Explorer wordt eveneens aangeboden via Windows Update, hier downloaden is ook een mogelijkheid.

Je werkt momenteel met Windows Live Mail, via Windows Update zal Windows Live Essentials 2011 worden aangeboden.

Het is belangrijk dat alle updates werden geïnstalleerd.

Mijn computer is nog geen maand geleden helemaal leeg geweest.

Gebeurde er een herinstallatie of werd de bestaande installatie "opgeschoond" ?...op welke manier(en) gebeurde dit ?...

Op welke manier kan ik het beste windows live mail opnieuw installeren? Zonder verlies van huidige mails.

Als ik me niet vergis werd in een vorig topic van je ook KLS Mail Backup aangereikt als tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het lezen van dit uitgebreide topic heb ik een aantal bedenkingen / suggesties / vragen :

Uit je logjes blijkt dat SP2 niet werd geïnstalleerd én dat je werkt met Internet Explorer 7...is daar een specifieke reden voor ?...ga naar Windows Update (configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update) en klik links op 'zoeken naar updates'...voer de installatie van de updates uit en indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op.

Je kan Service Pack 2 ook apart downloaden en dan installeren...Internet Explorer wordt eveneens aangeboden via Windows Update, hier downloaden is ook een mogelijkheid.

Je werkt momenteel met Windows Live Mail, via Windows Update zal Windows Live Essentials 2011 worden aangeboden.

Het is belangrijk dat alle updates werden geïnstalleerd.

Gebeurde er een herinstallatie of werd de bestaande installatie "opgeschoond" ?...op welke manier(en) gebeurde dit ?...

Als ik me niet vergis werd in een vorig topic van je ook KLS Mail Backup aangereikt als tip.

Hallo,

ik kan me voorstellen, dat er diverse vragen ontstaan. Ik begin mijn vraag over utf code en gaandeweg blijken er steeds meer (andere) fouten te ontstaan, waar op ingegaan wordt. Zo ontstaat een lange topic.

Wat betreft internet explorer: Ja dat heb ik altijd gebruikt. Plotseling bleek google chrome geïnstalleerd te zijn. Volgens jullie waarschijnlijk met cccleaner mee gekomen. En dat heeft zich dan blijkbaar automatisch(?) als "hoofdbrowser" in mijn computer genesteld. Nou op zich vond ik dat nou niet zo'n probleem. Het werkt goed. Ik gebruik momenteel internet explorer niet dus.

Wat betreft de vraag over explorer 7 en servicepack: Het zegt me niks en ik heb niks bewust gedaan.

Een maand geleden (inmiddels 2 maanden) heb ik de computer weer helemaal in de fabrieksinstelling terug gebracht. Voordat ik dat gedaan heb, heb ik eerst de problemen met jullie besproken. Er bleek nogal wat aan de hand te zijn en in overleg met Medion de computer terug gebracht naar de fabrieksinstellingen. Toen ik de computer kocht zat er vista op. Later heeft een collega (ict-er) windows 7 er op gezet. Hij staat nu weer in de originele fabriekinstellingen op vista. Dat heb ik gedaan met de bijgeleverde Medion cd.

KLS mailbackup al eerder aangereikt? Zou best kunnen, maar ik kan me dat niet herinneren. Ik heb er net even op geklikt. Lijkt me (zo op eerste gezicht) een makkelijke manier om mail te backuppen.

Ik dacht dat Windows Live Essentials 2011 alleen met windows 7 werkte. Werkt dus ook met vista?

Als ik configuratiescherm aanklik zie geen: "systeem en beveiliging" (configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update)

Ik zie wel: - systeembeheer

- beveiligingscentrum

- email

Wat moet ik kiezen, om de update uit te voeren?

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

KLS mailbackup al eerder aangereikt? Zou best kunnen, maar ik kan me dat niet herinneren.

Werd inderdaad hier aangereikt... :-)

Als ik configuratiescherm aanklik zie geen: "systeem en beveiliging"

Dat zou kunnen, beschreven piste was voor W7, sorry...:embarassed:

Even een Vista PC opgestart : de correcte piste is Start --> configuratiescherm --> beveiliging --> Windows Update.

Klik links op 'zoeken naar updates'...voer de installatie van de updates uit en indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op.

Ik dacht dat Windows Live Essentials 2011 alleen met windows 7 werkte. Werkt dus ook met vista?

Klopt.

Voer eerst alle updates uit (dus ook SP2 en de installatie van IE9), dit zal waarschijnlijk geruime tijd in beslag nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt gelijk, dat was in januari al hier (daar dus) al aangereikt. Dat was dus vlak voordat ik overleg met Medion alles naar de fabrieksinstelling hersteld heb.

Ik ga de updates eens laten zoeken. Omdat het mogelijk geruime tijd in beslag kan nemen wil ik je alvast hartelijk bedanken en je verder een fijne dag toewensen.

Ik zal daarna nog reageren hoe het verlopen is en of het "facebook-probleem" inmiddels opgelost is dan.

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar ben ik al weer:

Ik heb seevicepack geïnstalleerd. Dat was zo gebeurd (5 minuten). Maar wat is IE19?

Ik heb laten zoeken naar windows update. Het enige wat ie als nieuwe update aangaf was silverlight. Voor de rest alles up to date blijkbaar.

Ik heb ook geen aanbieding gehad voor windows live essentials 2011. ( Je werkt momenteel met Windows Live Mail, via Windows Update zal Windows Live Essentials 2011 worden aangeboden.) Is dat mogelijk alleen met windows 7?

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.