Ga naar inhoud

4 van de 6 usb poorten werken niet op Packard Bell


Peppi

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb een Packard Bell Utow-rio (model) waar enkel de 2 voorste usb poorten werken. De vier overige usb poorten aan de achterkant van de pc werken niet. Soms zien ze wel dat er een apparaat aangesloten is maar herkennen ze het niet. Langs voor wel. Ik moet trouwens ook de usb 2.0 disabelen in de bios om uberhaupt iets met de poorten aan te vangen. Als ik in bios de usb 2.0 enable dan werkt geen enkele poort meer.

weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

heb al wel de usb poorten geuninstalled bij apparaatbeheer en de computer opnieuw opgestart en dan 'installeerd' hij ze allemaal terug zonder probleem. ze staan ook bij apparaat beheer en zouden 'probleemloos' functioneren maar dat is enkel een grove leugen van Windows xp home edition. (service pack 2)

alvast bedankt voor de komende reacties.

Seppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sp3 gedownload, geïnstalleerd, geen resultaat (of toch niet qua usb). Ik heb in de bios nog eens usb 2.0 enabled en dan werkt geen enkele poort. als ik het disable werkt enkel van voor de 2 poorten die usb 1 zijn of toch even traag werken dan. Als ik een externe schijf aansluit op de achterste poorten dan wordt het een onbekend apparaat. Echt stuk zijn ze dus niet maar ze weten niet wat ze moeten doen. Zou ik specifieke usb drivers moeten zoeken van packard bell? want ik zou niet weten waar ze te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar apparaatbeheer en dubbelklik in de linker kolom op de usb controller om de list uit te klappen.

Klik dan de bovenste in het lijstje aan met rechts en kies voor stuurprogramma's bijwerken (update drivers)

Laat op het internet zoeken naar updates en volg de installatieinstructies als een update gevonden is.

Na de installatie of als er geen update is, neem je de volgende en herhaal de procedure tot je ze allemaal hebt gehad.

Herstart dan de pc en controleer of de poorten nu wel werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er een bios update nodig.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in het speccy logje dat je Windows xp pas onlangs geinstalleerd hebt.

Had je het probleem met de usb poorten voordien ook al of is het maar begonnen na de (her)installatie van windows?

Heb je toen ook de chipset drivers van het moederbord opnieuw geinstalleerd?

Als je de chipset drivers niet (meer) hebt, kan je deze proberen.

Download het .exe bestand en dubbelklik om te starten.

Verder de instructies van de installatieprocedure volgen.

Waarschijnlijk ga je moeten herstarten na de installatie.

Controleer na de herstart of alle usb poorten normaal werken.

Als de usb poorten nog niet werken, kan je nog deze driver proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem was ervoor al. de pc was van m'n broer en deed hem weg vanwege dit probleem. Ik heb daarna toch maar gekozen voor windows xp (persoonlijke voorkeur en hoop dat het probleem opgelost zou zijn). ik zal de drivers eens proberen.

alvast bedankt voor de vele hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.