Ga naar inhoud

Nieuwe laptop?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Recent is het scherm van mijn laptop kapot gegaan (door mijn eigen stomme schuld). Om het te

repareren zou het 225 euro kosten.

Nu is mijn vraag: het is een Acer Aspire 7720 die ik al een jaar of 5,6 heb. Dit is oud voor een

laptop niet? Ik heb er echter nooit problemen mee gehad, en als ik het scherm niet op stomme

manier had gebroken, had ik er nog steeds geen problemen mee. Hij loopt een beetje traag ja, en

de ventilatie is niet optimaal, maar kom.

Is het dan wijs om direct een nieuwe laptop te kopen? Het kan toch best zijn dat ik hem laat repareren

en dat hij binnen een jaar kapot valt. En dan ben ik 225 euro kwijt.

Indien ik een nieuwe laptop zou kopen, kijk ik uit naar een ander merk omdat de kritieken op internet

over Acer wel vrij slecht zijn. Ik zoek een all round computer, waar ik wel wat op kan gamen (van banale

games zoals de sims, tot mmorpg zoals world of warcraft), en die ik voor de universiteit kan gebruiken.

Er moet een thesis op gemaakt worden. Dus soms heb ik wel 10 word bestanden en 20 artikels open staan

tegelijk, dat moet hij ook aankunnen.

Ik dacht aan een Dell Inspiron 15R met intel i5 of i7 (wat denken jullie van de processor? i7 is waarschijnlijk veel te goed voor wat ik er mee wil doen, en dus ook te duur), 6gb ram geheugen, en 500 gb harde schijf.

Sorry voor de lange uitleg! Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuw scherm kost hier zo'n €170...vervangen is niet zo echt moeilijk en dat kan je eigenlijk perfect zelf aanpakken : neem deze info eens door.

Hier vind je de complete service manual van je Acer Aspire 7720.

Dell is een goede keuze en staat garant voor goede kwaliteit en service.

Een i5-processor moet volstaan...hou er rekening mee dat een Inspiron 15R geen apart numeriek klavier heeft, da's misschien een must ?...

Neem ook eens dit topic door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aïda8,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.