Ga naar inhoud

Router Probleem!


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds een aantal maanden een probleem met mijn router.

Nadat mijn oude Sitecom router kuren begon te vertonen, heb ik na een grondige research op internet de volgende router aangeschaft:

- TPLINK 1043ND

Ik heb over deze router alleen maar goede recensies gelezen, en hij kwam zelfs beter uit de test dan de Linksys E2000.

Deze router is op moment van spreken 5 maanden oud. 3 maanden heeft de router keurig gewerkt, maar de laatste 2 maanden begint de router kuren te vertonen, terwijl er niets is veranderd aan de situatie waarin de router zich bevond.

De router verliest elke twee dagen zo'n signaal, hiermee bedoel ik dat ik met de iPad, iPod, en de laptops niet meer kan verbinden met de router, hij word niet meer gedetecteerd.

als ik dan de router eventjes uit en aan zet ( dus geen reset ), dan werkt hij weer.

Maar 2 dagen later doet het zelfde probleem zich opnieuw voor.

Ik heb de producent van de router gemaild, en deze hebben mij allerlei informatie gegeven.

Wat ik de afgelopen 2 maanden al aan instellingen heb getest:

- SSID veranderd

- Positie van de router veranderd (hing in meterkast, nu in woonkamer)

- Type beveiliging van router veranderd. (huidig: WPA-PSK-AES)

- Elk kanaal van de router geprobeerd ( Met Vistumbler getest welk kanaal niet voorkwam in de omgeving)

- De verschillende output modes (802.11b/g/n) getest

- Primaire DNS server ingesteld, wat tevens niets uithaalde.

- Firmware Geupgraded.

- Meerdere malen gerest/gereboot etc.

- Kabel tussen de modem en de router vervangen door een nieuwe.

Dit heeft allemaal niets uitgehaald, de router is pas vijf maanden oud, en aan de recensies te zien bevond niemand er problemen mee, iedereen vond het een top router.

Wat is er mis? Welke instellingen kan ik nu nog proberen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is dus nog onder garantie, vraag aan de leverancier dat hij hem omruilt ...

Dat heb ik gedaan, in dit geval bol.com. maar er geld een reparatie termijn van 4 tot 6 weken.

En tevens worden er standaard 60 euro reparatiekosten in rekening gebracht.. dit is dus geen optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mij verbazen dat Bol.com geen garantie geeft.

Bel op 0900 - 2025 438 of vanuit België 0031 900 - 2025 438 naar Bol.com

Bol.com geeft wel garantie, maar ik mag de router opsturen, en deze wordt doorgestuurd naar het reparatiecentrum, en dit duurt 4 tot 6 weken.

Hieronder voeg ik de mail bij, die bol mij heeft gestuurd betreffend de reparatie:

eachte heer Mennes,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 4 maart 2012.

We begrijpen dat het erg vervelend is dat uw ontvangen 'TP-LINK TL-WR 1043 ND 300M Ultimate Wireless N-Router' niet naar wens functioneert. Wij nemen uw artikel dan op in het reparatietraject. Reparaties worden zo spoedig mogelijk uitgevoerd. De tijd die wij nodig hebben voor een reparatietraject bedraagt vier tot zes weken. Deze termijn gaat in op het moment dat u de bevestigingse-mail ontvangt dat uw artikel ontvangen is.

Reparatiekosten tot euro 60,00 worden zonder prijsopgave in rekening gebracht. Bij totale kosten boven de euro 60,00, ontvangt u eerst een vrijblijvende prijsopgave voor de kosten van reparatie.

We verzoeken u vriendelijk om het artikel, inclusief alle accessoires, met een kopie van de factuur en het reparatieformulier, volledig ingevuld kosteloos naar onderstaand adres te sturen. Zonder deze toevoegingen kunnen wij uw retour niet in behandeling nemen.

Via onderstaande link kunt u het reparatieformulier van bol.com openen en printen.

http://www.bol.com/nl/cms/images/pages/books/repdoc_bolcom.pdf

Wij adviseren u om een kopie te maken van het reparatieformulier voor uw eigen administratie.

Bol.com

t.a.v. SCE retouren

Antwoordnummer 4590

6920 ZX Duiven

Voor een correcte verzending vragen wij u het artikel in de oorspronkelijke verpakking, met daar omheen een neutrale verpakking, naar ons op te sturen. De neutrale verpakking is om te voorkomen dat voor iedereen zichtbaar is wat er zich in het pakket bevindt.

Als u geen factuur meer heeft, dan kunt u een kopie aanvragen via uw bestelstatus op onze site. In het tabblad ‘Facturen’ klikt u op het betreffende factuurnummer. Onderaan de pagina klikt u op ‘printen’ of als u zelf geen printer hebt op ‘kopie van uw factuur aanvragen’. Als u kiest voor de laatste optie, ontvangt u de kopie binnen enkele dagen per post. De gegevens op deze kopie kunnen niet veranderd of aangepast worden.

Wanneer u de retourzending op een postagentschap of Kiala Punt afgeeft, ontvangt u een verzendbewijs. Wij adviseren u deze zorgvuldig te bewaren. Indien nodig kunnen wij hier in een later stadium om vragen.

Wij adviseren u om een kopie of back-up te maken van zelf geïnstalleerde data. Tijdens het reparatieproces worden harde schijven, MP3-spelers en geheugenkaarten door de fabrikant gereset, waardoor alle informatie verloren gaat.

Verder verzoeken wij u vriendelijk, indien u een notebook of laptop ter reparatie stuurt, om uw wachtwoord te verwijderen of deze te vermelden in de klachtomschrijving.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel duidelijk dat bol.com niet duidelijk is.

Puur gezien hoort je een RMA nummer te hebben zodat het naar de fabriek kan.

Daar wordt uw router nagekeken en zou normaal gezien u niks mogen kosten.

Als ik de brief van bol.com leest dan bent je haast goedkoper af om een nieuwe router te kopen.

Een ding weet ik zeker:

Bij bol.com zal ik nooit dergelijke zaken kopen.

Een boek of zo wel maar geen hardware.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.