Ga naar inhoud

Geluid werkt alleen via koptelefoon


Gast CR01

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb het nog eens naar een vroeger herstelpunt gebracht, maar dit lost ook niet op.

Ik hoor de systeemgeluiden ook niet, geen enkel geluid.

Als ik een koptelefoon of oortjes insteek hoor ik wel alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad heel nuttig!

Ik heb via Dell Diagnostics Audio Tests gedaan, en de volgende dingen werkten niet:

Error code 1B63:1B1B

Msg: AUDIO

Intel HD Audio - Headphone 1 (HP1) Playback Test

Intel HD Audio - Headphone 2 (HP2)

Intel HD Audio - Side Microphone Record Test

Intel HD Audio - Internal Microphone Record Test

Ik veronderstel dus dat het probleem dus een 'failed sense pin' is.

Ik heb dan die Workaround geprobeerd, maar dit lukt niet omdat er bij mij bij Eigenschappen van Microfoonmatrix geen 'Listen' tab is. Dan staat er : Some people with other models reported that they do not have a "Listen" tab, so I would say this workaround is dependent upon the audio driver in one's computer. The 2 audio drivers that are known to work with this workaround are IDT R261324 and IDT R267814. My guess is that any model that can use one of those drivers and has it installed, can use the workaround.

En ik heb die driver dus normaal zou het moeten werken... Maar er komt geen 'Listen' tab dus het werkt niet.

Is dan de enige oplossing de audio jack te vervangen ?

aangepast door CR01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik vrees dat het stilaan die richting uitgaat...:dong:

Jean-Pierre merkte reeds op dat je laptop werd geïnstalleerd op 18 juli 2009, de wettelijke garantieperiode is dus helaas verstreken...heb je bij de aankoop de optie "verlengde garantie" bijgekocht ?

Hier vind je nog aanvullende info over Dell Diagnostics Audio Tests.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen ik heb geen verlengde garantie.

En ik kan mijn laptop ook nergens laten maken,

want die is besteld en ik zou die dan moeten opsturen.

Ik zal er dan voorlopig dan maar mee moeten leven :)

Bedankt voor de hulp!

aangepast door CR01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor.

Er zijn wel meerdere PC-herstellers die ook Dell PC's herstellen, dus opsturen is niet altijd een noodzaak.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.