Ga naar inhoud

Windows Vista start niet meer op


kezza

Aanbevolen berichten

Als je Windows 7 hebt geïnstalleerd, moet je het besturingssysteem binnen 30 dagen online of telefonisch activeren....da's de standaardprocedure.

Klopt, indien de recovery-partitie aanwezig is kan je methode 1 gebruiken: tijdens het opstarten op de F9-toets "tokkelen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb, tot op heden, geen weet van het bestaan van een 40-dagen trial van Windows 7...kan je een linkje posten naar de betreffende site ?...

Zag je de tip in bericht 7 hier boven ?...

Nou, Recovery in progress, wij zijn van die zwarte scherm af. Hopelijk heb ik de juiste methode gebruikt.

Maar, is er een site/link waar ik op andere PC Vista kan downloaden en branden op een DVD? Met die product key die wij hier hebben, zou dat snel opgelost zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar, is er een site/link waar ik op andere PC Vista kan downloaden en branden op een DVD?

Er bestaat geen enkele site waar je op een legale manier een Windows Vista kan downloaden...:dong:

Als je echt vanaf "nul" opnieuw wil installeren is de enige optie dat je een installatieschijf van iemand (vriendenkring of PC-hersteller die je kent) leent en dan nadien de activatie uitvoert met de key onderaan de laptop...maar: dan dien je nog alle drivers te installeren, indien de recovery geslaagd is heb je die meteen weer allemaal aan boord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat geen enkele site waar je op een legale manier een Windows Vista kan downloaden...:dong:

Als je echt vanaf "nul" opnieuw wil installeren is de enige optie dat je een installatieschijf van iemand (vriendenkring of PC-hersteller die je kent) leent en dan nadien de activatie uitvoert met de key onderaan de laptop...maar: dan dien je nog alle drivers te installeren, indien de recovery geslaagd is heb je die meteen weer allemaal aan boord.

Nadat ik dit had gekozen:

Recover Windows to first partition only.

This option deletes only the first partition and allows you to keep other partitions, and to create a new system partition as drive "C".

HEB IK WINDOWS VISTA PREMIUM BACK!

Of is dat te vroeg om te juichen?

Eerst mocht ik Computernaam intoetsen, achtergrond uitkiezen klok instellen en opnieuw opstarten.....nou heb ik een blauwe scherm met een zwarte vensterbalk met opdrachtprompt en C:Windows\systeem32\cmd.exe

daaronder is windows instaler bezig met Nero, Direct X......

Komt dan straks alles terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien er een D-partitie aanwezig was op je laptop (normaliter wel) blijft deze in dit geval onaangeroerd, ook de recovery-partitie blijft behouden...dus: in dit geval wordt je volledige C-schijf (partitie waarop Windows staat) overschreven en terug gebracht naar "dag 1", zodat je inderdaad opnieuw een "maagdelijke" Windows Vista hebt, voorzien van alle drivers en de door Asus meegeleverde software (trial antivirus, brandsoftware, etc...).

Hou er rekening mee dat de recovery enige tijd kan duren.

Wat dien je (onder andere) nog uit te voeren nadien ?...

* zorg voor een goede antivirus.

* herinstalleren van alle andere software, bijvoorbeeld: Office, Ccleaner, Firefox, Chrome, Windows Live Essentials, enz...

* voer alle updates uit via Windows Update: wanneer je bij het afsluiten van je pc merkt dat er nieuwe updates zijn gevonden sluit je op dat moment beter niet af, maar ga je beter eventjes via Windows Update (configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update) kijken naar de aangeboden updates...selecteer wat je wil installeren, voer de installatie uit en indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op...sluit pas volledig af na de installatie van de updates.

Je kan ook manueel zoeken naar updates: linker kolom "zoeken naar updates".

* mogelijk moet je ook nog SP1 en SP2 installeren, indien dit zo is: geef dan een seintje...dan voer je best eerst de installatie van de service-packs uit alvorens de andere updates te installeren.

Om te weten te komen welke service-packs er aanwezig zijn: ga naar Start (Windowsknop links onderaan ) en typ in het zoekvenster winver nadien duw je op enter...je krijgt dan een afbeelding zoals hieronder (voorbeeld uit Windows 7 vanop mijn laptop).

post-20447-1417704904,49_thumb.jpg

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, alles is al BACK! Bedankt voor je hulp! Dus, eerst een antivirus programma. Dat moet voorlopig een gratis versie zijn. Heb je nog een advies over welke gratis antivirus programma op dit moment de beste is? En moet ik nog iets naast instaleren? Zoals Ad avere bijv.

In dit "maagdelijke VISTA"heb ik eigenlijk veeeel van ASUS software, is dat nutig, mag ik dat verwijderen? En voorgeinstaleerde Norton Security is ook aanwezig. Die moet dan als eerste verwijderd worden? Om geen conflict te creeren? Nog meer tips ivm software?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen gebruik maakt van die Norton: weg er mee... ;-)

Neem hier eens een kijkje.

Schoon na het verwijderen ook je systeem op met Ccleaner:

Download CCleaner. (klik er op)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Je kan dan een andere antivirus installeren...ik heb op meerdere systemen Avast geïnstalleerd...hier heb je nog mogelijkheden.

Op de site uit vorige linken ga je nog tal van interessante freeware vinden.

Wat betreft de "meegeleverde" Asus-software (ook "bloatware" genaamd): neem deze info eens door...uit je "opstarters" halen kan via msconfig of dmv Soluto :

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.